۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 880470

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود ۸۰۳ پروانه کسب در مشهد طی دو ماه ابتدای سال جاری از طریق سایت نوین اصناف صادر شده است.

صدور برخط ۸۰۳ پروانه کسب در مشهد

به گزارش قدس خراسان، هادی مخملی در خصوص برخط شدن صدور مجوزهای صنفی اظهارکرد: یکپارچه شدن صدور پروانه کسب بر اساس قانون نظام صنفی و اجرای آن در سراسر کشور به صورت یکسان، عدم مراجعه متقاضی به سازمان‌ها ادارات و اتحادیه‌ها جهت گرفتن استعلام و یا ثبت نام، عدم رفتار سلیقه‌ای فرد یا افراد در خصوص صدور پروانه و آگاه بودن متقاضی از روند پرونده تشکیل شده از صفر تا صد از جمله مزایای برخط شدن صدور مجوزهای صنفی  است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه به دلیل تازه بودن سامانه جدید، صدور مجوزها در سه ماه اول سال کاهشی بوده و اصناف را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است، افزود: در دو ماه ابتدای سال جاری حدود ۸۰۳ پروانه کسب از طریق سامانه نوین اصناف برای مشهد صادر شده است. البته به دلیل عدم پیش‌بینی در زیرساخت‌های ملی و ارتباطی بین دستگاه‌های مختلف از جمله اداره اماکن، اداره بهداشت و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرای این طرح با تاخیر مواجه شد.

وی درباره اجرای این طرح افزود: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتاق اصناف ایران از سال ۱۴۰۱ اجرای این طرح به سایر اتاق‌های اصناف در استان‌ها ابلاغ شده است.

مخملی با بیان اینکه زمان صدور مجوز به روند استعلامات فرد صنفی بستگی دارد، اظهار کرد: اگر استعلامات و مدارک ارائه شده بدون مشکل باشند مجوز سریع‌تر صادر می‌گردد و زمان دریافت مجوز نسبت به پرونده و مدارک متقاضیان متغیر است. در صورت دریافت به موقع استعلام‌های لازم بین یک هفته تا یک ماه مجوز صادر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: اگر مشکلات سامانه نوین اصناف مرتفع گردد، استعلامات بدون ایراد باشند و جواب استعلامات به موقع در کمترین زمان ممکن مشخص شود، یک مجوز می‌تواند ظرف مدت ۷ روز کاری صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در مشهد فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.