در ادامه رویکرد جنایتکارانه، غیرانسانی و غیراخلاقی رژیم صهیونیستی، کنست (پارلمان) اسرائیل امروز پیش‌نویس قانونی کردن اسارت کودکان فلسطینی را بررسی می‌کند.

رژیم صهیونیستی سن حبس فلسطینی‌ها را  از ۱۴ به ۱۲ سال کاهش می‌دهد/ قانون آپارتایدی علیه کودکان

به گزارش قدس آنلاین، در این مسیر کمیته وزارتی قانون‌گذاری کنست قرار است پیش‌نویس «یتسحاق کرویزر» از حزب «اُتزما یهودیت» (قدرت یهود) درباره حبس اجرایی کودکان ۱۲ساله فلسطینی را بررسی کند.

طرح پیشنهادی پس از عملیات ضدصهیونیستی «محمود علیوات» ۱۳ساله در جنوب مسجدالاقصی ارائه شد. در این عملیات سه شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند.

هم‌اکنون تل‌آویو حبس نوجوانان ۱۴سال به بالا را قانونی کرده، اما کرویزر در این پیش‌نویس تصمیم دارد سن قانونی برای حبس کودکان فلسطینی را کاهش دهد و به این ترتیب در صورت انجام عملیات‌های ضدصهیونیستی توسط این کودکان، آن‌ها به جای انتقال به «کانون اصلاح» به زندان منتقل خواهند شد. جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها را محکوم و تأکید کرده این روند بیانگر ماهیت نژادپرستانه و وحشی‌گری رژیم غاصب است.

 در این بیانیه آمده است: تصویب چنین قوانینی خلاف تمام ارزش‌های انسانی و نقض آشکار تمام قوانینی به شمار می‌رود که تاکنون در حمایت از کودکان به تصویب رسیده است؛ جامعه بین‌الملل باید یک موضع جدی در قبال آن بگیرد.  

حرکت قابل تأمل کنست در محافل صهیونیست هم واکنش‌برانگیز شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت: تصویب این قانون ممکن است به وضع قوانین بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی منجر شود.  گام تازه رژیم صهیونیستی در میان سکوت و بی‌تفاوتی کشورهای غربی در حالی است که حتی کنوانسیون حقوق کودکان که دستپخت همین کشورهاست هم تأکید دارد کودک (تا پیش از ۱۸سالگی فرد کودک محسوب می‌شود) مشمول قانون مجازات کیفری نیست، اما صهیونیست‌ها با ریشخند به قوانین جهانی، به اقدامات ضدانسانی خود علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهند.

خبرنگار: جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.