مربی تیم ملی کاراته بانوان ایران با بیان اینکه استرس مسابقات انتخابی موجب محتاط عمل کردن مدعیان شده بود، گفت: سعی می‌کنیم داشته‌هایمان بر کمبودها بچربد تا نتایج خوبی در قهرمانی آسیا بگیریم.

مربی تیم ملی کاراته بانوان: سعی می‌کنیم داشته‌هایمان بر کمبودها بچربد

پگاه زنگنه در خصوص مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در رقابت‌های آسیایی مالزی که روز گذشته برگزار شد، تصریح کرد: بازیکنان تیم ما کم سن هستند و خیلی جوان شده است. در چند ماه گذشته هدف ما این بود که صرف نظر از نتیجه، عملکرد بازیکنان را ارتقاء بدهیم.

وی افزود: خوشبختانه اکنون ملی‌پوشان نسبت به گذشته از تکنیک‌های بیشتری استفاده می‌کنند و این مساله به وضوح در مبارزاتشان دیده می‌شود. سرعت مبارزات بالا رفته و تنوع در بازی‌ها وجود دارد.

زنگنه: سعی می‌کنیم داشته‌هایمان بر کمبودها بچربد/ استرس موجب محتاط شدن نفرات می‌شود

زنگنه در پاسخ به این سوال که چرا همواره در مسابقات انتخابی شاهد مبارزاتی کم کیفیت هستیم؟ عنوان کرد: خودم سال‌ها ملی‌پوش بوده‌ام و می‌دانم این مساله طبیعی است چراکه انتخابی همیشه حساس است و استرس عجیبی دارد. در یک بازی، بازیکنی بسیار محتاط است اما در بازی بعدی بسیار شجاعانه و با ارائه تکنیک‌های مختلف مبارزه می‌کند. در نهایت استرس مسابقه انتخابی است که موجب این مساله می‌شود.

وی در خصوص مشخص شدن ترکیب کومیته فنی گفت: به غیر از نفرات اصلی کومیته انفرادی که در انتخابی به ترکیب اصلی رسیدند، حنانه صالحی، مبینا کاویانی و معصومه محسنیان را به اردو دعوت کردیم. برای کومیته تیمی چهار نفر می‌خواهیم که یک یا دو نفر از بین کاویانی، صالحی و محسنیان انتخاب می‌شوند و سایرین را از ترکیب کومیته انفرادی گزینش می‌کنیم.

مربی تیم ملی کاراته بانوان، گفت: اردوهای تیم ملی از عصر امروز چهارشنبه دوباره پیگیری می‌شود و می‌خواهیم تا آغاز قهرمانی آسیا به بهترین شرایط برسیم.

زنگنه بیان کرد: دوره قبل چهار برنز در قهرمانی آسیا داشتیم و می‌خواهیم امسال عملکردمان را بهبود بخشیده و نتایج بهتری بگیریم. در نظر بگیرید که از سال گذشته تاکنون در هیچ تاتامی بین‌المللی حاضر نشده‌ایم در حالی که حریفان ما مدام در مسابقات هستند. سعی می‌کنیم داشته‌هایمان بر کمبودها بچربد، چرا که قهرمانی آسیا سکوی پرتابی برای هانگژوو و مسابقات جهانی مجارستان است.

ترکیب تیم بانوان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا:

زنگنه: سعی می‌کنیم داشته‌هایمان بر کمبودها بچربد/ استرس موجب محتاط شدن نفرات می‌شود

منهای ۵۰ کیلوگرم: سارا بهمنیار (گیلان)

منهای ۵۵ کیلوگرم: فاطمه سعادتی (مازندران)

منهای ۶۱ کیلوگرم: آتوسا گلشادنژاد (کرمانشاه)

منهای ۶۸ کیلوگرم: مبینا حیدری (تهران)

به اضافه ۶۸ کیلوگرم: لیلا برجعلی (قزوین)

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از ۳۰ تیر تا یک مرداد در مالزی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.