در حالی که طی روز گذشته حملات مکرر ارتش اوکراین با استفاده از انواع سلاح‌های دوربرد به منطقه مرزی بلگورود روسیه ادامه داشت، وزارت دفاع این کشور از ساقط کردن ۳ پهپاد تهاجمی اوکراینی در آسمان که تأسیساتی در منطقه مسکو را هدف قرار داده بودند، خبر داد.

خنثی شدن تلاش اوکراین برای حمله پهپادی به منطقه مسکو

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز، چهارشنبه، اعلام کرد که تلاش نیروهای نظامی اوکراینی برای حمله با استفاده از سه پهپاد تهاجمی به اهدافی در منطقه مسکو خنثی شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حمله نافرجام تلفات جانی و مالی نداشته است.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: «امروز تلاش دشمن برای انجام یک حمله تروریستی دیگر به تاسیساتی در منطقه مسکو توسط سه هواپیمای بدون سرنشین از نوع تهاجمی با موفقیت خنثی شد».

طبق این اطلاعات، تمامی پهپادها با استفاده از ابزار جنگ الکترونیک سرکوب شده، در نتیجه کنترل آنها از دست رفته و سقوط کردند.

اوایل صبح روز، منابع خبری گزارش دادند که دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در منطقه مسکو ساقط شده است. در این حادثه به کسی آسیب نرسید.

در این رابطه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز امروز در جمع خبرنگاران گفت: ابزارهای مبارزه با پهپادها در حمله امروز پهپادی به منطقه مسکو به خوبی وظیفه خود را انجام داده و با این حملات مقابله و تمامی آنها را سرنگون کردند.

ادامه حملات ارتش اوکراین به منطقه بلگورود روسیه

 علاوه بر این، ویچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه  بلگورود روسیه اعلام کرد که طی روز گذشته، سه شنبه، نیروهای نظامی اوکراین حدود ۹۰ مهمات مختلف را به سمت مناطق مسکونی در این منطقه شلیک کردند که این حملات خوشبختانه، هیچ تلفات جانی در بین مردم غیر نظامی نداشت. چند خانه مسکونی و یک دکل برق دچار آسیب شده است.

گلادکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: «در منطقه بوریسوف، چند مزرعه کشاورزی زیر آتش خمپاره دشمن قرار گرفت، ۱۹ گلوله به منطقه شلیک شد. تلفات جانی نداشت. در نتیجه گلوله باران، برق رسانی به یک روستا مختل شد. علاوه بر این، ارتش اوکراین با استفاده از گلوله‌های گراد، به روستای کازنیکا شلیک کرد. ۲۰ مورد شلیک ثبت شده است. ۱۵ گلوله گراد نیز به سمت یک منطقه روستایی شلیک شد. به کسی آسیب نرسید. دو خانه مسکونی بر اثر ترکش گلوله‌ها آسیب دیدند.»

فرماندار یادآور شد که طی روز گذشته نیروهای پدافند هوایی یک پهپاد دشمن را نیز سرنگون کردند.

زاخارووا: غرب برخلاف ادعای خود دشمن مردم  اوکراین است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه، در مصاحبه با شبکه رادیویی اسپوتنیک، ابراز عقیده کرد که کشورهای غربی در تلاش است تا مردم اوکراین را نابود کند و به همین دلیل عرضه سلاح به کی‌یف را افزایش داده‌اند.

وی گفت: «غرب با چنان نفرتی در حال تهیه سلاح و افزایش تدارکات نظامی برای کی‌یف است، در حالی که نمی خواهد این واقعیت را درک کند که اوکراین هر روز کوچکتر و کوچکتر می شود. این تناقض تنها به دلیل تمایل عمیق آنها به نابودی مردم اوکراین است، در حالی که غرب در ظاهر نشان می دهد که طرفدار آنها است.» 

 این دیپلمات یادآور شد: همه مقامات آمریکایی می گویند که در شرایط کنونی بحران اوکراین، نمی توان درگیری را متوقف کرده و مذاکرات صلح و راه دیپلماسی را آغاز کرد. به عقیده آنها، این مناقشه باید فقط در میدان نبرد حل و فصل شود، در حالی که بسیاری در غرب می دانند که شکست نظامی روسیه در میدان نبرد غیرممکن است. 

به گفته زاخارووا، او بیش از پیش متقاعد شده که نفرت قومی نه تنها در برخورد مقامات کی‌یف با مردم روس زبان اوکراین، بلکه در برخورد غرب جمعی با مردم اوکراین بطور کلی نیز آشکار شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.