مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: برای گذر از تابستان مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان در ساعات اوج بار به مدت ۱۱ ساعت در روز ضروری است.

گذر از تابستان نیازمند مدیریت ۱۱ ساعت مصرف برق در روز است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محسن ذبیحی با گرامیداشت آغاز هفته صرفه جویی مصرف برق در استان خراسان رضوی اظهار کرد: بنابراین مدیریت مصرف برق توسط مشترکان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ عصر و همچنین از ساعت ۱۷ تا ۲۲ ضروری است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی الگوی ماهانه مصرف برق در تابستان را ۳۰۰ کیلووات برای مشترکان خانگی عنوان کرد.

وی گفت: امسال خشکسالی شدید و کاهش میزان بارندگی و افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر باعث افزایش مصرف برق شده است، لذا همکاری مردم با طرحهای تشویقی اصلاح الگوی مصرف برق بویژه در ساعات اوج بار کمک شایانی به این صنعت برای تأمین برق مطمئن و پایدار مشترکین در تابستان خواهد کرد.

ذبیحی بیان کرد: در همین راستا هفته اول تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف انرژی نامگذاری شده که امید است با همراهی و مشارکت مردم شاهد تداوم خدمات صنعت برق و برقراری مطلوب جریان انرژی در تمامی مناطق باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: شعار ویژه ای برای هر یک از روزهای هفته صرفه جویی در مصرف برق با توجه به مشارکت اقشار و گروه های مختلف از جمله اصحاب رسانه ، صاحبان صنایع و اصناف، کشاورزان، خانواده ها ، مسئولین و کارمندان ادارات و سازمان ها در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری نشستهای آموزشی و تخصصی با هر یک از اقشار جامعه، انعقاد تفاهم نامه های همکاری، اطلاع رسانی و توزیع بسته های آموزشی، برگزاری مسابقات مشارکتی، تبلیغات میدانی و حضور باشکوه در نماز جمعه را از برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف برق ذکر کرد.

حوزه کشاورزی با ۵۲ درصد بیشترین مصرف برق در خراسان رضوی را دارد

ذبیحی ادامه داد: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف برق در سطح استان را دارند، به گونه ای که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق در سطح مشترکین توزیع برق استان به کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص یافته است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: در صورتی که مشترکین مصارف عمده برق خود را به ساعات غیر اوج بار منتقل کنند، وسایل سرمایشی را به صورت مدیریت شده استفاده کرده و وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار بکار نگیرند، علاوه بر اینکه می توانند مشمول طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی در مصرف برق بشوند و از صدور قبض های با تعرفه مضاعف ناشی از مصرف بالا جلوگیری کنند، به طور قطع مشارکت موثری در تأمین برق بخشهای تولیدی و کشاورزی استان خواهند داشت.

وی گفت: مشترکین برق می توانند با رعایت چند نکته مهم ضمن کمک به صنعت برق در تأمین انرژی لازم، صرفه جویی خوبی در هزینه های برق مصرفی خانوار نیز داشته باشند، در این راستا استفاده از دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان، تنظیم دمای آسایش کولر گازی بر روی ۲۴ درجه، استفاده از لامپ های کم مصرف و LED استاندارد، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جارو برقی در ساعات اوج بار و توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی به عنوان مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق مطرح است.

ذبیحی همچنین با اشاره به طرحهای مدیریت بار در بخشهای کشاورزی و صنعتی همکاری این دو بخش را بسیار مهم و ضروری توصیف و اظهار امیدواری کرد که با توجه به طرحهای تشویقی خوبی که برای مدیریت مصرف برق تعریف شده است، شاهد همکاری مناسبی در سال جاری نیز باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.