سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی کیش از پهلوگیری یک کشتی تفریحی بزرگ که پیش از این در ترکیه بود، در بندر این جزیره خبر داد.

پهلوگیری یک کشتی تفریحی بزرگ و لوکس در کیش

به گزارش ، داریوش حامدخواه ‌اظهار داشت: این کشتی بزرگ تفریحی که در رده کشتی‌های لوکس طبقه‌بندی می‌شود، پس از ۲۲ روز دریانوردی و عبور از کانال سوئز و ورود به خلیج فارس، هم اکنون در بندر تجاری کیش لنگر انداخته است.

وی ظرفیت این کشتی بزرگ تفریحی را یک هزار نفر اعلام کرد و افزود: این کشتی بزرگ که توسط بخش خصوصی وارد شده امکان میزبانی و برگزاری همایش و مراسمات فرهنگی و هنری را دارد و دارای سالن‌های ویژه کنفرانس با امکانات تفریحی و رفاهی است که می‌تواند در بحث گردشگری جزیره زیبای کیش نقش آفرینی کند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی کیش با اعلام حمایت از ایده‌های نو در عرصه گردشگری و کمک به رونق اقتصادی جزیره کیش، خاطرنشان کرد: این کشتی تفریحی می‌تواند ظرفیتی جذاب در عرصه گردشگری کیش باشد.

حامدخواه تصریح کرد:با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم و نگاه ویژه این دولت به توسعه بنادر و نقش آنها در رشد اقتصادی، در حال حاضر بنادر تجاری و گردشگری این جزیره از استانداردهای لازم در عرصه ایمنی و ارایه خدمات مطابق با استانداردهای بین‌المللی به کشتی‌ها برخوردار هستند.

چهار بندر میرمهنا، بندر تجاری، اسکله تفریحی و مارینا کیش در قسمت شمالی جزیره واقع شده؛ بندر اصلی با عنوان بندر تجاری کیش در قسمت شمال شرقی جزیره کیش واقع شده است. مساحت این بندر طبق طرح جامع حدود ۱۱۰ هکتار و طول اسکله‌های آن بیش از ۲ هزار متر است.

با توجه به وظایف ذاتی سازمان بنادر و دریانوردی و تعهداتی که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران درقبال سازمان بین المللی دریانوردی IMO دارد، همچنین بمنظور اجرای قوانین و مقررات، کنوانسیون‌ها و سازمان‌های تخصصی بین المللی دریایی،‌ اداره بنادر و دریانوردی کیش طی دهه ۷۰ در جزیره کیش شروع بکار کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.