رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» با محوریت زن و با رویکرد حمایت از خانواده به مناسبت روز عفاف و حجاب در استان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، سوسن محمدزاده اظهار کرد: پردیس مهر کوهسنگی مشهد از روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه لغایت جمعه ۲۳ تیرماه سال جاری میزبان برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» با محوریت زن و با رویکرد حمایت از خانواده، به مناسبت روز عفاف و حجاب خواهد بود که این جشنواره نیز همزمان با تهران و ۱۲ استان دیگر برگزار می‌شود.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از جمله بخش‌های این جشنواره می‌توان به ۱۵ فیلم داستانی کوتاه، ۱۰ اثر مستند و ۶ فیلم بلند سینمایی اشاره کرد که این آثار در پردیس مهر کوهسنگی اکران خواهند شد.

وی عنوان کرد: شروع اکران این آثار هر روز در سانس‌های ۱۵، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ خواهد بود که در روز آخر جشنواره، از ساعت ۱۷ نمایش فیلم‌ها آغاز می‌شود.

محمدزاده بیان کرد: روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه فیلم‌های کوتاه داستانی «اسما» ساخته مصطفی آقا محمدلو و فرید حاجی‌عباسی، «پرتاب ناگهانی یک فیل» ساخته نازنین چیت‌ساز، «یک حلقه معمولی» ساخته نوا رضوانی، «تی‌یره» ساخته مصطفی مهربان، «۳۲۳  ماه و چند هفته و چند روز» ساخته پیمان فلاح در سانس ۱۵ الی ۱۷ اکران خواهد شد.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در همین روز نیز در سانس ۱۷ الی ۱۹ فیلم «هوک» و سانس ۱۹ الی ۲۱ فیلم «سرهنگ ثریا» در بخش بلند سینمایی و در سانس ۲۱ الی ۲۳ نیز «واهگ دیوارهای نخی» در بخش مستند اکران خواهد شد.

رئیس گروه امور سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه نیز فیلم‌های «اتاق عقد» ساخته حسن حبیب‌زاده، «باشه برای فردا» ساخته علی رحیمی، «وضعیت اورژانسی» ساخته مریم اسمی‌خانی، «یک به توان بی‌نهایت» ساخته علیرضا صادقی و «نشنیدن» ساخته احمد صمیمی در بخش کوتاه داستانی در سانس ۱۵ الی ۱۷، «شهربانو» در سانس ۱۷ الی ۱۹ و «اخت‌الرضا» در سانس ۱۹ الی ۲۱ در بخش بلند سینمایی و «چشم‌ها» و «دست‌ها گالین» بخش مستند نیز در سانس ۲۱ الی ۲۳ اکران خواهند شد.

وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه نیز مستند «هیچکس منتظرت نیست» در سانس ۱۵ الی ۱۷ و «کاپیتان» در سانس ۱۷ الی ۱۹ در بخش بلند سینمایی و مستند «هفت بهار نارنج» و «کل فاطمه لوتوس» در ۲ سانس ۱۹ الی ۲۱ و ۲۱ الی ۲۳ اکران خواهند شد.

محمدزاده عنوان کرد: روز جمعه ۲۳ تیرماه نیز فیلم‌های کوتاه داستانی «لیال» ساخته مجتبی اسپنانی، «محافظ مادرم» ساخته حسین دارابی، «مرگ پروانه» ساخته سید محمدحسین حسینی، «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی و «گجو» ساخته سینا محمدیان در سانس ۱۷ الی ۱۹ و در بخش مستند نیز «مقصد المپیک چلچالی سفری» در سانس ۱۹ الی ۲۱ و «بانو» در سانس ۲۱ الی ۲۳ اکران خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.