رییس پلیس راه استان کرمانشاه عامل انسانی را مقصر ۷۰ درصد تصادفات منجر به مرگ در استان دانست و افزود: علاوه بر خطای انسانی، نقص راه‌های استان هم به نسبت در تصادفات جاده‌ای تاثیرگذار است.

عامل انسانی علت ۷۰ درصد از تصادفات کرمانشاه

به گزارش قدس انلاین،  کیخسرو دستغیب رییس پلیس راه استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران درباره تصادفات در محورهای استان و عمده دلایل آن‌ها، اظهار کرد: متأسفانه در سه ماهه تابستان سال گذشته، ۱۳۴ نفر از هموطنان در سطح راه‌های استان بر اثر حادثه تصادف فوت کرده و حدود یک‌هزار و ۵۴۹ نفر هم مصدوم شدند.

وی در تعریف شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گفت: بیش از سه فقره تصادف در یک محل و به فاصله ۳۰۰ متر از محل تصادف در فاصله سه ساله تصادفات فوتی بیش از ۲ نفر و جرحی بیش از ۳ نفر، به عنوان محل حادثه‌خیز مشخص می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۷۸ نقطه حادثه‌خیز جدید در محورهای استان، گفت: نقاط مذکور به اداره راهداری حمل و نقل و راهور فراجا منعکس شده تا نسبت به اصلاح و مرمت به صورت زودبازده و در کوتاه مدت و دراز مدت اقدام کنند.

دستغیب عامل انسانی را مقصر ۷۰ درصد تصادفات منجر به مرگ در استان دانست و افزود: بیشترین نوع تصادفات برون شهری با ۵۴ درصد ناشی از نوع واژگونی و خروج از جاده به علت خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، صحبت با گوشی همراه یا حواس پرتی، تخطی از سرعت مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان است.

وی علاوه بر خطای انسانی، نقص راه‌های استان را هم نسبت به تصادفات تاثیرگذار دانست و گفت: استان  کرمانشاه ۴۶۷ کیلومتر بزرگراه دارد که متأسفانه فاقد آزادراه هستیم.

دستغیب ۳۲ درصد تصادفات منجر به مرگ جاده‌های استان را بر اثر انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عنوان کرد و یادآور شد: اکثر محورهای استان به صورت دو طرفه غیرمجزا است که بیشتر تصادفات از نوع رخ به رخ، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ که ناشی از بی توجهی رانندگان به قانون و مقررات و همچنین نقص راه‌ها است، به وقوع می‌پیوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.