انتخابات

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که نخست‌وزیر این رژیم از دعوت نشدنش به آمریکا ناراضی است و اخیرا سفیر تل‌آویو را به همین دلیل توبیخ کرده است.

نتانیاهو به سفیر تل‌آویو: برای دعوت شدنم به آمریکا بیشتر تلاش کن

به گزارش قدس آنلاین، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا «مایک هرتزوگ» سفیر تل‌آویو در واشنگتن را توبیخ کرده است.

طبق گزارش صبح امروز (دوشنبه) وبگاه «قدس» به نقل از کانال ۱۳، نتانیاهو به سفیر تل‌آویو گفته که «علی‌رغم گذشت بیش از شش ماه از انتخاب او به عنوان نخست‌وزیر، سفیر برای گرفتن دعوت‌نامه سفر او به واشنگتن از رئیس جمهور بایدن به اندازه کافی تلاش نکرده است.»

دولت آمریکا از «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورده و قرار است این سفر شامگاه امروز انجام شود.

رسانه‌ها می‌گویند که واشنگتن با اقدامات تنش‌زای کابینه رژیم صهیونیستی از جمله تداوم شهرک‌سازی در کرانه باختری و تغییر در ساختار قضایی مخالف است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» پیشتر با انتشار گزارشی، دعوت از هرتزوگ برای سفر به واشنگتن را «توهین به بنیامین نتانیاهو» توصیف کرده بود؛ نخست‌وزیری که حدود ۷ماه در انتظار دعوت‌نامه‌ای از کاخ‌سفید است.

براساس گزارش  کانال ۱۳، سفیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به نتانیاهو توضیح داده که به صورت ۲۴ساعته با دولت آمریکا درباره این موضوع رایزنی می‌کند.

این شبکه صهیونیستی همچنین به نقل از چند سیاستمدار اشاره کرد که نتانیاهو از سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به کاخ سفید ناراضی است و معتقد است این سفر به این حقیقت مشروعیت می‌بخشد که او به کاخ سفید دعوت نخواهد شد.

قرار است هرتزوگ پس از دیدار با بایدن، با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کند.

برنامه روز دوم سفر هرتزوگ، سخنرانی در کنگره آمریکا خواهد بود، در حالی که تاکنون چند نفر از نمایندگان آمریکایی نظیر «ایهان عمر» و «الکسندریا اوکاسیو کورتز»، در اعتراض به سیاست‌های کابینه تل‌آویو اعلام کرده‌اند این سخنرانی را تحریم خواهند کرد. 

یدیعوت آحارانوت پیشتر نوشته بود دعوت هرتزوگ به واشنگتن برای دومین بار در کمتر از یک سال گذشته، نوعی چالش برای نتانیاهو محسوب می‌شود و این دوره زمانی «برای دعوت آمریکا از نخست‌وزیر اسرائیل، پس از تشکیل کابینه بی‌سابقه است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در این باره گفته بود «دلایل عدم سفرم به واشنگتن را باید از بایدن بپرسید.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.