قدس انلاین - سعید کوشافر: دیروز یکی از مهمترین اخبار از خانه ملت این بود که یک نماینده مجلس از هم قسم شدن 15 نماینده برای استیضاح وزیر اموزش وپرورش خبر داده بود , خبری که تا اخر وقت مجلس با اماده شدن طرح استیضاحی که 20 امضا هم در زیر خود داشت تکمیل شد , اما امروز این طرح در چرخه دیگری قرار گرفت , گردونه ای که احتمال میدهد سرانجام این استیضاح نیز به سرانجام استیضاح وزیر ورزش دچار کند , اما مساله ای که باقی میماند قسمهایی است که معلوم نیست چه خواهد شد.

استیضاح وزیر اموزش پرورش در دوراهی قسم نمایندگان و مصلحت کشور

 ***شرایط برای استیضاح وزیر آموزش وپرورش مهیا نیست
نایب رئیس مجلس، با تاکید بر وجود یکسری مشکلات در آموزش و پرورش، گفت: تحقیق وتفحص از وزارت آموزش وپرورش و سوال از وزیر از راه‌های حل مشکلات این وزارتخانه است.

محمد رضا باهنر با بیان اینکه یکسری مشکلات در وزارت آموزش وپرورش وجود دارد، افزود: تحقیق وتفحص از وزارت آموزش وپرورش، سوال از وزیر و انجام یکسری رایزینی‌ها از جمله راهکارهایی است که به وسیله آن می‌توان زمینه حل مشکلات این وزارتخانه را فراهم کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت فعال‌تر بودن کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، ادامه داد: فعال‌تر بودن کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس می‌تواند عملکرد وزیر آموزش وپرورش را مورد سنجش قرار دهد.

وی در مورد تلاش تعدادی از نمایندگان در جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر آموزش وپرورش، افزود: به طور حتم می‌توان برای اصلاح امور راه‌های بهتری انتخاب کرد، زیرا در حال حاضر استیضاح به صلاح نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس نهم، ادامه داد: هر وزیر ممکن است تعدادی مخالف نسبت به عملکرد خود داشته باشد اما آنچه اهمیت دارد، این است که در حال حاضر فضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مهیا نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با وجود مشکلات عدیده‌ای که در آموزش وپرورش وجود دارد نباید توقع داشت همه معضلات به سرعت رفع شود، گفت: به طور حتم در آموزش وپرورش ایراداتی وجود دارد که باید آن را رفع کرد، بنابراین انتظار حل مشکلات در این وزارتخانه بدون فراهم شدن امکانات، منطقی به نظر نمی‌رسد.

***احتمال اعلام وصول استیضاح حاجی‌بابایی هفته آینده
عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، با بیان اینکه رایزنی‌های زیادی از سوی مسئولان آموزش وپرورش برای پس‌گیری امضای نمایندگان از استیضاح حاجی‌بابایی انجام گرفته است، گفت: 17 نماینده مجلس متن استیضاح وزیر را امضا کرده و با جدیت آن را پیگیری می‌کنند.

عبدالوحید فیاضی  درباره تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش وپرورش، افزود: تاکنون 17 نفر از نمایندگان نامه استیضاح وزیر آموزش وپرورش را امضا کردند که بدون‌شک تعداد نمایندگان امضا کننده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم نور ومحمود آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای با حضور امضا کنندگان متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت، ادامه داد: به احتمال قوی هفته آینده متن استیضاح وزیر تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد.

وی یادآور شد: از زمانی که بحث استیضاح حاجی‌بابایی جدی شده، از سوی وزارت آموزش وپرورش رایزنی‌های مختلفی انجام گرفته تا نمایندگان از استیضاح وزیر منصرف شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اینکه رایزنی مسئولان آموزش وپرورش برای انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر آموزش وپرورش محدود به این دوره نیست، تصریح کرد: دفعات گذشته نیز که نمایندگان تصمیم به استیضاح وزیر آموزش وپرورش داشتند، به دلیل رایزنی‌های صورت گرفته از سوی این وزارتخانه استیضاح منتفی شد.

وی، با بیان اینکه این بار تصمیم نمایندگان برای استیضاح حاجی بابایی قطعی است، افزود: به احتمال زیاد هیچ یک از نمایندگان امضاکننده استیضاح قصد پس گیری امضای خود را ندارد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌سوزی مدرسه پیرانشهر و یا واژگونی اتوبوس حامل دانش‌اموزان بروجنی، علل استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، گفت: بدیهی است مسائل زیربنایی و کلی‌تری از جمله برگزاری طرح 3-3-6 و استخدام معلمان حق‌التدریس، در کنار آتش‌سوزی مدرسه پیرانشهر و واژگونی اتوبوس حامل دانش‌اموزان بروجنی از موارد استیضاح وزیر آموزش وپرورش است.

 

***استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوای درد دانش آموزان پیرانشهری نیست
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوای درد دانش‌آموزان سوخته پیرانشهری نیست بلکه کمک به حادثه دید‌گان کارساز‌تر است.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی درارتباط با استیضاح وزیر آموزش و پرورش به باشگاه خبرنگاران گفت:استیضاح حاجی‌بابایی در این زمان، کاری غیر منطقی، عجولانه و غیر کارشناسی است .
وی همچنین تصریح کرد:درروستای پیرانشهر حادثه‌ای پیش آمده که همه مردم کشورمان را متاثر کرده و نمایندگان نیز از این حادثه دردمند هستند ولی این دلیل نمی‌شود که جمهوری اسلامی را برای این موضوع دچار بحران کنیم.
دبیرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت:استیضاح وزیر آموزش و پرورش دوای درد دانش‌آموزان سوخته پیرانشهری نیست؛بلکه کمک به حادثه دید‌گان و حمایت وزیر که تا سقف 1000 میلیارد جهت گرمایش این مدارس و ایجاد سیستم مرکزی قول داده‌اند حمایت کارسازتر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد:درهر مسئله‌ای پاک کردن صورت مسئله کار به جایی نخواهد برد بلکه باید مدیریت درست را سر منشاء امور قرار داد و در پی اصلاح به موقع خطا‌ها گام برداشت.

 

***به دنبال امضاکنندگان "ثابت‌قدم" هستیم
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمود آباد در مجلس از استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد وبه باشگاه خبرنگاران گفت:طرح اولیه استیضاح حمیدرضا حاجی‌بابایی در حال تدوین است.
وی در ادامه افزود:درحال حاضر 6 نفر از نمایندگان در حال پیگیری این طرح هستند البته به دنبال امضا کنندگانی هستیم که ثابت قدم بوده و از امضای خود صرف نظر نکنند .
وی با بیان این که بنده، موسی الرضا ثروتی ،‌ جبار کوچکی‌نژاد و محمود نگهبان سلامی از جمله طراحان اولیه این طرح هستیم، اظهار داشت: طرح استیضاح حاجی بابایی طی چند روز آینده آماده شده و تقدیم مجلس خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تصریحکرد: آتش‌سوزی مدرسه روستای شین‌آباد پیرانشهر ، استخدام بی‌مورد معلمان، عملکرد ضعیف و بسیاری موارد دیگر از محورهای این استیضاح به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.