فرزاد جهان بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت در بیست و دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به شکاف بین حقوق و درآمدهای شهریه گفت: اگر تنوع بخشی به منابع درآمدی دانشگاه آزاد اسلامی نبود، امروز این دانشگاه سرپا نبود، چرا که شهریه اصلاً جوابگو نیست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد: فروش املاک و دارایی های دانشگاه برای پرداخت حقوق هنر نیست؛ خیانت است

وی با اشاره به روند افزایش دانشجو در دانشگاه آزاد در حالی که دانشگاه‌های دیگر کاهش دانشجو را تجربه کردند، افزود: در سال ۹۳ یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیل بودند که با روند کاهشی در سال ۹۷ به کمترین میزان خود در حدود ۸۳۷ هزار دانشجو رسید.

وی تصریح کرد: در طول سال های اخیر و از سال ۹۷ به این طرف، با افزایش ۴۰۰ هزار نفری دانشجویی که امسال به ۵۰۰ هزار افزایش نیز می رسد، به عدد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو رسیدیم که افزایش قابل توجهی است و البته موفقیت اتفاقی نیست و ده ها تدبیر در سایه لطف الهی در این کار مؤثر بوده است.

جهان بین تاکید کرد: فروش املاک و دارایی های دانشگاه برای امور روزمره و پرداخت حقوق هنر نیست، بلکه خیانت است و املاک دانشگاه فقط برای تبدیل به احسن و سرمایه‌گذاری مولد می تواند به فروش برسد.

وی با بیان اینکه کیفیت تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف در طول سال های اخیر افزایش پیدا کرده است، گفت: پیش دفاعی که دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد و سخت گیری که می شود، حتی در دانشگاه های دولتی هم نیست.

جهان‌بین خاطرنشان کرد: در راستای افزایش کیفیت، تا پایان امسال همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با استادان حق التدریس به پایان می‌رسد و همکاری استادان در این دانشگاه در قالب ۳ گروه استادان اعضای هیئت علمی تمام وقت، هیئت علمی وابسته و دستیاران آموزشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیاده سازی طرح هیئت علمی وابسته و دستیاران آموزشی، کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی را بهبود می‌بخشد، عنوان کرد: دانشگاه ابزارهای نظارتی علمی خود را نیز به وسیله این طرح تشدید، نظام مند و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی های دانشگاه آزاد اسلامی در راستای افزایش اقبال دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه و پاسخگویی به دغدغه والدین در خصوص اشتغال فرزندانشان پس از پایان تحصیل گفت: طرح پویش طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است که در حال حاضر در نتیجه این طرح، نیروهای ماهرتری برای صنعت تربیت می‌شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر دو مقوله منزلت و معیشت خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر به فضل الهی اقدامات جدی در حوزه معیشت و مسکن همکاران انجام شده است، این در حالی است که این دانشگاه نه تنها یک ریال بودجه دولتی دریافت نمی کند، بلکه بخشی از مطالبات آن توسط بنیاد شهید تاکنون پرداخت نشده است. 

جهان بین در پایان روند رو به رشد و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی را مرهون فعالیت های تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان این دانشگاه دانست و افزود: اظهارنظرهای غیرمنصفانه و سازمان یافته مانع رشد و پیشرفت این دانشگاه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.