فردی که با سوءاستفاده از ناآگاهی و اعتماد سالخوردگان، اقدام به جابجایی و سرقت کارت بانکی آنها در کرج می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

خرید کالا با کارت‌ بانکی سرقت‌شده از سالخوردگان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پیمان لطیفی معاون هماهنگ‌کننده فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری کلاهبرداری که اقدام به جابجا کردن کارت‌های بانکی افراد سالخورده در باجه‌های خودپرداز می‌کرد، خبر داد.

وی ادامه داد: در پی ارجاع چندین فقره کلاهبرداری از افراد سالخورده با شیوه مشترک در نقاط مختلف شهر کرج، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

لطیفی افزود: برابر بررسی‌های اولیه محرز شد که شخصی ناشناس با پرسه زدن در حوالی باجه‌های کارت‌خوان در سطح شهر کرج سوژه‌های خود را از بین افراد سالخورده انتخاب و به بهانه کمک کردن اقدام به جابجا کردن کارت بانکی مالباختگان با یک کارت مشابه می‌کند. 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان البرز اضافه کرد: متهم با در اختیار داشتن رمز کارت حساب بانکی مالباختگان، از طریق خرید کالا خالی می‌کرد. پس از بررسی‌های اولیه، مأموران با بکارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم شده و نامبرده را در شهر کرج دستگیر کردند. 

لطیفی با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، گفت:  شهروندان باید در نظر داشته باشند که به هیچ وجه نباید رمز کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.