تحولات منطقه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی خرداد امسال گفت: تمرکز کمتر بر کتاب‌های درسی و تلاش برای کسب نتیجه بهتر در کنکور علت این موضوع است.

چرا مدارس غیردولتی در امتحانات نهایی بیشترین اُفت نمره را داشتند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ نسبت به خرداد سال گذشته با اُفت همراه بود و میانگین معدل در شاخه نظری از ۱۱.۶۲ سال گذشته به ۱۰.۲ رسید.

به گفته محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش، در امتحانات نهایی خرداد امسال، بالاترین نمرات دانش‌آموزان مربوط به مدارس سمپاد بود و در همه انواع مدارس با اُفت نمرات امتحانات نهایی مواجه بودیم و البته مدارس غیردولتی با اُفت بیشتری مواجه بودند.

احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دلایل اُفت بیشتر نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی گفت: جهت‌گیری به هر سمتی باشد مدارس هم به آن سمت می‌روند، در سال‌های گذشته جهت‌گیری مدارس به سمت آزمون سراسری بود و فعالیت‌های کنکور محور و کسب نتیجه مناسب در کنکور ملاک مدرسه برتر بود به همین دلیل علاوه بر مدارس غیردولتی شاهد بودیم که مدارس سمپاد ، نمونه دولتی و هیئت امنایی نیز به صورت ویژه حول موضوع کنکور کار می‌کردند.

وی ادامه داد: مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن افزایش سهم نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها منجر به آن می‌شود تا مدارس بر روی کتاب و برنامه درسی تمرکز کنند.

محمودزاده گفت: در سال‌های گذشته مدارس دولتی عادی متمرکز بر کتاب درسی بودند و فعالیت‌های آموزشگاه محور و کنکوری نداشتند به همین دلیل در امتحانات نهایی از میانگین نمرات بهتری نسبت به مدارس غیردولتی برخوردار شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.