به گزارش آستاننیوز، آیین شکرانه خدمت و قدردانی از خدمتگزاران زائران حضرت رضا(ع) در دهه آخر صفر عصر پنجشنبه با حضور مدیر عالی حرم مطهر رضوی، جمعی از مدیران و خادمان آستان قدس رضوی و مسئولان دستگاههای خدمترسان در محل مرکز همایشهای آستان قدس رضوی برگزار شد.
ارتقای کمی و کیفی خدمترسانی به زائران
مصطفی فیضی؛ مدیر عالی حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش تمامی عوامل خدمترسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر گفت: شاید اصلیترین و محوریترین هدف از این گردهمایی از طرف آستان قدس رضوی اعلام تشکر و قدردانی از همه دستگاههای اجرایی به ویژه تشکلهای مردمی و هیئتها و موکبهایی بود که در مناسبتهای گذشته و به طور خاص در دهه آخر صفر در خدمت به زائران حضرت رضا(ع) خوش درخشیدند.
وی تصریح کرد: خدمترسانی به زائران در دهه پایانی صفر هر سال از جهات مختلف از نظر کمی و کیفی در حال افزایش است. آماری که داده شده یعنی تشرف بیش از ۷میلیون زائر به مشهد مقدس بیانش بسیار ساده است اما آماده شدن برای سفر با این شرایط اقتصادی کار سادهای نیست.
این مقام مسئول افزود: این افراد با علاقهمندی و عشق فراوان به قصد زیارت حضرت رضا(ع) راهی مشهد میشوند و این افتخاری است برای ما که مردم کشور ما و کشورهای منطقه، مشهدالرضا(ع) را انتخاب میکنند.
وی ابراز کرد: هر چند خدمات بسیاری در دهه آخر ماه صفر در سه محور اسکان، حمل و نقل و پشتیبانی اقلام مورد نیاز زائران به زائران حضرت رضا(ع) ارائه شده و زبان قاصر از تشکر و سپاس از آن است ولی با یک نگاه واقعنگر باید گفت هنوز هم نیازمند ارتقای خدمترسانی به زائر در این سه محور هستیم.
ضرورت توجه بیشتر به تشکلهای مردمی
فیضی اظهار کرد: در دهه آخر ماه صفر همچنین نباید از خدمات مردمی هیئتمحور و موکبمحور در جادهها، مسیرها، مرزها و در داخل شهر مشهد و همچنین اطراف حرم مطهر رضوی غافل شد؛ چرا که اگر این خدمات نبود چه بسا دستگاههایی که موظف به خدمترسانی به زائر هستند از عهده انجام این حجم از خدمات برنمیآمدند.
وی با تأکید بر حمایت این تشکلهای مردمی از سوی دستگاههای مسئول بیان کرد: مسئولان باید توجه بیشتری به این تشکلها و حرکتهای خودجوش مردمی داشته باشند و در راستای ارتقای آنها تلاش کنند تا خدمات شایستهتری به زائران امام رضا(ع) در این ایام ارائه شود.
مدیر عالی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: هر چند همه دستگاهها و نیروهای مسئول در دهه پایانی ماه صفر به صورت شبانهروزی در حال خدمترسانی به زائران حضرت رضا(ع) بودند ولی جمعیت زیادی که در این ایام به مشهد مقدس مشرف میشوند، نیازمند خدمت بیشتری هستند و مشهد باید بیش از این آماده خدمت به زائران باشد.
قدر نعمت خدمت به زائر را بدانیم
حجتالاسلام والمسلمین حجت گنابادینژاد؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت خدمترسانی به زائران حضرت رضا(ع) گفت: خدمت به زائران نعمت عظیمی است که کمتر اهمیت آن برای ما شناخته شده و ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.
وی تصریح کرد: در آستان قدس رضوی همه مردم مرد و زن، پیر و جوان، اداری و غیراداری خادمان این بارگاه قدسی و حتی آنهایی که به صورت گمنام خدمترسانی میکنند و اسم آنها در هیچ جایی ثبت نمیشود، هیچ کدام بدون حساب و کتاب پای کار امام رضا(ع) نیامدهاند بلکه این خدمت آنها با یک پشتوانه معرفتی انجام میشود.
معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: این جمعیت گسترده و این میزبانی مخلصانه و این ساحت بزرگ ادب و احترام به زائران حضرت رضا(ع) به این خاطر در این مسیر قدم برمیدارند که امام رضا(ع) را طبق فرازهایی که در جامعه کبیره آمده است چراغ هدایت و بهترین پناهگاه میدانند.
وی ابراز کرد: وقتی میبینیم در عرصه خدمت به زائران حضرت رضا(ع) هر کس هر چه دارد در طبق اخلاص میگذارد و هر کس به هر نحوی که میتواند به زائران حضرت خدمت میکند همه و همه ترجمان این نکته است که ما آمدهایم تا در پناه بهترین پناهگاه باشیم.
گفتنی است در دهه آخر صفر امسال، آستان قدس رضوی با همافزایی و همراهی دستگاههای متولی در استان و مشارکت تشکلهای مردمی، حداکثر توان خدمتی را برای اسکان، تغذیه، حمل و نقل و زیارت متعالی زائران به کار گرفتند و جلوه باشکوهی از خدمت کریمانه را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم از همه عوامل خدمترسانی به زائران اعم از نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداری، استانداری، تشکلهای مردمی و جمعی دیگر از مدیران اجرایی استان و شهر مشهد قدردانی شد و حاضران در محضر امام هشتم(ع)، شکرگزار توفیق خدمت به زائران ایشان شدند.
نظر شما