به گزارش قدس انلاین، اخباری مدیرعامل شرکت نفت لاوان امروز با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی و ورود ارز به کشور دو دستاورد طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر در این پالایشگاه است، آخرین وضعیت پیشرفت طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر را تشریح کرد.
وی عنوان داشت: جلوگیری از خام فروشی، در جهت سودآوری پالایشگاه و ورود ارز به کشور دو دستاورد بزرگ اجرای این طرح است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان، با توجه به کاهش پتانسیل جذب نفت کوره بعنوان سوخت در صنایع مختلف و ذکر این موضوع که نفت کوره خروجی از واحد VDU موجود در پالایشگاه لاوان دارای محصول بالقوه لوب کات و محصولات قابل استحصال سنگین تر با ارزش افزوده بالاتر (نظر قیر ۶۰/۷۰) بوده است که در صورت تولید این محصولات و امکانات بالقوه پالایشگاه در جهت صادرات آن، طرح احداث واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد تولید قیر را در دستور کار خود قرار داده، گفت: علاوه بر جلوگیری از خام فروشی، در جهت سودآوری پالایشگاه و ورود ارز به کشور در شرایط حساس کنونی را در پی خواهد داشت.
اخباری خاطر نشان کرد: خوراک ورودی این واحد ۱۲,۰۰۰ بشکه در روز نفت کوره خروجی از واحدهای تقطیر اتمسفریک و محصولات آن نیز لوب کات، قیر و همچنین نفت گاز یورو ۴بوده که میزان تولید روزانه هر یک از به ترتیب ۵۳۷۵ ، ۴۲۵۸ و ۱۹۲۰ بشکه در روز خواهد بود.
در ادامه کریم ترابی اردکانی مجری طرح افزود: مطالعات مفهومی و مهندسی پایه این طرح به اتمام رسیده و از ابتدای خرداد ماه امسال طراحی تفصیلی با واگذاری آن به شرکت مهندسی راژان پتروفرآیند آغاز شده، و تاکنون ۴۵ درصد در این بخش پیشرفت حاصل شده است.
ترابی اردکانی با اشاره به اینکه بخش تأمین و تدارک کالا نیز که مقرر شده بود رأسا توسط اداره تدارکات و کالای شرکت پالایش نفت لاوان انجام شود، تصریح کرد: همزمان با طراحی تفصیلی آغاز شده، تاکنون بیش از ۲۱ درخواست خرید شامل ورق مخازن، کوره های ۱۰۱ و ۱۲۰۰، برج خلاء و اجزاء داخلی، Ejector ترانسفورماتور، تجهیزات آزمایشگاهی (شامل ۷ سفارش)، مواد اولیه احداث حوضچه کاستیک، ۱۴ عدد پمپ در سه تیپ مختلف، پکیج هوادهی واحد قیر، فیلترها، Air Coolerها، مبدل ها شامل ۱۲ عدد در دو تیپ مختلف، بسته میترینگ و نیز لوله های مورد نیاز جهت اجرای مسیر آب دریا، ثبت و در حال انجام امور اداری جهت تعیین تأمین و خرید است.
وی خاطر نشان کرد: در این بخش نیز بیش از ۸ درصد پیشرفت تاکنون حاصل شده و مجموع پیشرفت پروژه به صورت EPC معادل ۱۳/۸۲ درصد تاکنون بوده است.
ترابی اردکانی در انتها به مهمترین فعالیت های انجام شده در بخش مهندسی تفصیلی که تاکنون به اتمام رسیده است اشاره کرد و از برگزاری جلسه مدل ۳۰ درصد، برگزاری و اتمام جلسات HAZOP ، HAZID و SILl STUDY و اعمال تغییرات مرتبط با جلسات مذکور در مدارک P&ID، نهایی سازی نقشه های سازه (Foundation and Structure) آزمایشگاه و نهایی سازی نقشه فونداسیون و Rough Grading کلیه مخازن ذخیره سازی فرآورده و برگزاری جلسات Clarification با سازندگان جهت نهایی سازی مدارک پیوست درخواست های خرید MRS خبر داد.
نظر شما