‌سمپوزیوم آپی‌تراپی برای نخستین بار ‌در روزهای ۳ و ۴ آبان ماه در ایران برگزار می‌شود.

میزبانی ایران از سمپوزیوم ‌زنبوردرمانی

به گزارش قدس آنلاین، علی تیموچین آتای اوغلی رئیس فدراسیون جهانی آپی‌تراپی در نشست خبری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی آپی‌تراپی‌ (زنبور درمانی) که در سالن جلسات موسسه رازی برگزار شد با اشاره به اینکه برای اولین بار در ایران این سمپوزین برگزار می شود و سبب توسعه صادرات بین ایران و ترکیه خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم  این سمپوزیوم با موفقیت برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم آپی تراپی برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، افزود: در این سمپوزیوم ۲۰ سخنران‌ در روزهای ۳  و ۴ آبان ماه از ۸ صبح تا ۷ شب در سالن جلسات سرم‌سازی رازی سهرانی می‌کنند.

رئیس فدراسیون جهانی آپی‌تراپی با بیان اینکه این رشته در دانشگاه ترکیه در حال تدریس است و این انجمن در سال ۲۰۱۰ در ترکیه تشکیل شد ه است، گفت:، محصولات آپی تراپی فقط عسل نیست بلکه و برموم ، ژل رویال ،عسلک ،گرده گل ،نان زنبور زهر زنبور و جدیدا هوای داخل کندو که برای بیماری های تنفسی بوده که اگبسیار با ارزش است.

تیموچین آتای اوغلی با بیان اینکه این محصول دارای آنتی اکسیدان بوده و برای پیشگیری بیماری ها استفاده می شود، عنوان کرد: عسل برای بهبود زخم  و سیستم گوارشی بسیار موثر بوده است.

مجتبی محرمی رئیس انجمن زنبور عسل ایران با توجه به اینکه این طب نوعی طب جایگزین و مکمل بوده که از محصولات زنبور عسل برای اهداف درمانی استغاده می‌شود، گفت: ما از محصولات زنبور عسل در کاهش دردها ، تسکین دردها، بهبود زخم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنیم.

رئیس انجمن زنبور عسل ایران با اشاره به اینکه  محصولات زنبور عسل پیشگیری در بسیاری از بیماری‌ها انجام می‌هد، عنوان کرد: آپی‌تراپی در کشورهای مختلف دنیا مانند چین، مصر، یونان‌، روسیه و دیگر کشورهای غربی توسعه یافته‌ که در ایران نیز  سابقه طولانی در زمان ابوعلی سینا و زکریایی به کاربردهای فرآورده‌های زنبور عسل اشاره شده است.

‌محرمی با بیان اینکه ایران با داشتن اقلیم خاص و شرایط جغرافیایی محصولات متنوع و غنی را عرضه می‌کند که امید داریم که با اولین سمپوزیوم بین‌المللی ‌اپی تراپی به صورت علمی بتوانیم به نتایج بسیار خوبی در حوزه درمان برسیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه آگاهی مصرف‌کننده این نوع محصولات روز به روز در حال افزایش است و تقاضا در ارتباط با محصول زنبور عسل بسیار زیاد شده است و مردم شناخت بسیاری پیدا کرده اند، گفت: ما قصد داریم درمان‌های طبیعی را جایگزین درمان‌هایی شیمیایی انجام دهیم این نوع محصولات فرصت مناسبی را برای ما فراهم می سازند تا با چنین افزایش آگاهی آپی تراپی  مناسبی را برای این نوع جایگزینی انجام شود.

محرمی با بیان اینکه این موضوع باید به صورت گسترده  و بنیادی مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: نیاز است تا این فراورده‌ها جایگزین فراورده‌های شیمیایی شوند زیرا در حال حاضر مقاومت‌های دارویی بسیاری در برابر انواع باکتری‌ها و میکرو ارگانیزم ها وجود دارد که این سمپوزیوم و این آپی تراپی فرصت بسیار خوبی را برای مقابله با انها فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه زنبور درمانی یکی از فرصت‌های بزرگ برای کشور محسوب می شود و حتی می تواند برای  تحقق اقتصاد بدون نفت نیز نقش موثری را ایفا کند، افزود: با وجود تحریم ها این اپی تراپی نی تواند هم رشد اقتصادی و هم درآمدهای ارزی بسیار خوبی را دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: ما این امکان را داریم تا بتوانیم فرآورده‌های زنبور عسل را به قدر کافی در کشور داشته باشیم و با فرهنگ‌سازی تولید با کیفیت توسط زنبورداران باید آنها را به سمت محصول استاندارد با درجه بهداشتی سوق دهیم تا بتوانیم در کشور تولیدات با صرفه و اقتصادی انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.