بسیاری از لیگ های فوتبال در سرتاسر جهان وجود دارند که هفته به هفته بازی های شگفت انگیزی را برای تماشا ارائه می دهند. با این حال، برخی از لیگ ها جذابیت بیشتری نسبت به بقیه دارند و بدون شک یکی از آن ها ، لیگ برتر انگلیس است.

شیر همیشه بیدار! / چرا لیگ برتر فوتبال انگلیس جذاب است؟

متین نجفی خبرنگار تحریریه جوان قدس : قبل از هر چیزی لازم است یادآوری شود که این گزارش به دنبال رد کردن لیگ مورد علاقه هیچ‌کس نیست و هدف آن صرفا ارائه دیدگاهی استدلالی درباره این موضوع است که چرا لیگ برتر انگلیس در حال حاضر از بسیاری از رقابت های فوتبالی در دنیا بالاتر است.

تاریخ

انگلستان خاستگاه و زادگاه بازی مدرن فوتبال است. جالب است بدانید ، اولین مسابقه رسمی فوتبال در سال ۱۸۶۳ ثبت شد. دایره المعارف فوتبال انگلیسی بیان می کند که اولین بازی ای که تبدیل به فوتبال شده ، در سال ۱۱۷۰ توسط یک راهب اهل کانتربری به نام ویلیام فیتز استفن ثبت شده است.

قابل توجه است که کشور سازنده فوتبال ، بهترین سیستم لیگ داخلی در جهان را نیز توسعه داده است.

ورزشگاه ها

لیگ برتر انگلیس خانه تعدادی از پر سابقه ترین زمین های تاریخ فوتبال است. از آنفیلد لیورپول تا هایبری افسانه‌ای - ورزشگاه خانگی سابق آرسنال - بخش دیگری از جذابیت این لیگ است. البته زمین‌های بازی قدیمی کم کم جای خود را به استادیوم‌های جدید می‌دهند، اما هنوز ورزشگاه‌های افسانه‌ای زیادی مانند اولدترافورد منچستریونایتد در حال استفاده هستند.

شیر همیشه بیدار! / چرا لیگ برتر فوتبال انگلیس جذاب است ؟

حضور تماشاگران

لیگ برتر انگلیس پرتماشاگرترین لیگ فوتبال دنیا است. در یکی از فصل ها مجموعاً ۱۳ میلیون هوادار ۳۸۰ بازی را با میانگین تماشاگر بیش از ۳۵۰۰۰ نفر در هر بازی تماشا کردند. لیگ دسته دوم انگلیس یکی دیگر از لیگ های پرتماشاگر است که آمار آن از لیگ های معتبری مثل ایتالیا و فرانسه بالاتر است.

کیفیت بازیکنان

پریمیر لیگ انگلیس دارای بیشترین تعداد بازیکنی است که در بین ۱۰۰ نفر برتر رده بندی یوفا قرار گرفته اند. آنها با ۳۴ نفر ، پنج بازیکن بیشتر نسبت به لالیگا اسپانیا با ۲۹ نفر در این فهرست دارند. علاوه بر این، لیگ انگلیس دارای امتیاز توزیع بهتر بازیکن در بین ۱۰۰ فوتبالیست برتر جهان است ؛ زیرا آنها در ۱۱ تیم پراکنده شده اند و این در حالی است که بازیکنان برتر اسپانیا در این لیست فقط هفت تیم را نمایندگی می کنند.

سطح برگزاری مسابقات

رقابت بین تیم ها در این لیگ تقریباً بی نظیر است. این مسابقات به گونه ای است که در آن هر تیم قدرتمند است و هر آخر هفته ممکن است شاهد ناراحتی ها و غم های متعددی باشد که از طرف تیم های برتر لیگ به تیم های ضعیف تر و نزدیک به قعر جدول در رده بیستم وارد می شود. میانگین امتیازات کلی برای لیگ برتر انگلیس نیز بسیار بالا است ؛ به طوریکه میانگین امتیازات هر تیم ۵۱ است. در یکی از فصول ، اختلاف بین تیم اول و آخر فقط ۴۷ امتیاز بود و تنها بوندسلیگا با ۴۶ امتیاز توانسته بود که به این آمار نزدیک شود .

هواداران و اتمسفر ناشی از حضور آن ها

هواداران لیگ برتر انگلیس جزو بهترین‌های جهان هستند و به خاطر ایجاد جوّ فوق العاده در تمام بازی های لیگ و همینطور شب های مسابقات اروپایی در اواسط هفته شناخته می‌شوند.

شیر همیشه بیدار! / چرا لیگ برتر فوتبال انگلیس جذاب است ؟

لحظه های ناب و دیدنی

لیگ انگلیس همواره جایی برای خلق لحظات جذاب و عملکردهایی خیره کننده در زمین بوده است. چه یک تکل تکان دهنده باشد یا یک قیچی برگردان با شکوه . هرگز در انگلیس کمبودی از سرعت، اشتیاق و اکشن زیاد وجود ندارد.

جام حذفی انگلیس

قدیمی‌ترین رقابت‌ فوتبالی جهان، یعنی جام حذفی انگلیس یا همان The FA Cup، دستورالعمل‌های مخصوصی دارد و همچنین باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر را در خود جای می‌دهد. البته شرکت در این تورنمنت آسیب چندانی به وضعیت بازی های لیگ شما وارد نمی کند. اکثر مواقع قهرمان این رقابت ها تیمی قدرتمند و سطح بالا است، اما گاهی اوقات یک تیم دسته پایین تر نیز می تواند جام را از چنگ بهترین ها در بیاورد.

دربی های حساس

انگلیس میزبان برخی از بهترین مسابقات ورزشی در جهان است. رویارویی بین رقبای شهری مانند تاتنهام و آرسنال ، یک مسابقه سنگین میان منچستریونایتد و لیورپول و دیگر مسابقه ها سبب می‌شوند تقریباً هر آخر هفته شاهد اتفاقات هیجان انگیزی باشیم.

جهانی بودن

واقعاً شکی وجود ندارد که لیگ برتر انگلیس قابل دسترس ترین لیگ در شبکه های تلویزیونی روی کره زمین است و این باعث شده که طرفداران بیشتری بازی های پریمیر لیگ را به صدر فهرست برنامه هایی که تماشا می‌کنند ، اضافه کنند . جذابیت جهانی لیگ نیز با تعداد تیم هایی که دارای مشخصات جهانی بالایی هستند، تقویت می شود. لیورپول، آرسنال، منچستریونایتد، چلسی، منچسترسیتی، تاتنهام و نیوکاسل تیم‌هایی به شمار می روند که برای طرفداران فوتبال جذابیت زیادی دارند، در حالی که اکثر لیگ‌های دیگر تیم‌های زیادی ندارند که چنین جایگاهی در بین فوتبال دوستان داشته باشند.

شیر همیشه بیدار! / چرا لیگ برتر فوتبال انگلیس جذاب است ؟

منبع : بلیچر ریپورت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.