نخستین اجلاس کنگره اندیشه های قرآنی امام خامنه ای فردا، سه شنبه ۲۳ آبان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی این دانشگاه در تهران برگزار می شود که ریاست اجلاس با دکتر محمدمهدی طهرانچی است.

فردا نخستین اجلاسیه کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گفت وگو با ایرنا گفت: حجت الاسلام دکتر علی عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه و بنده در این اجلاسیه سخنرانی می‌کنیم و چهار مقاله از مقالات دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌شود. همچنین سه جلد از مقالات کنگره حاصل ۱۲۰ مقاله و چکیده اساتید و دانشجویان این دانشگاه رونمایی و از صاحبان مقالات ممتاز تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی از برگزاری هشت کنگره داخلی و هشت اجلاس در خارج از کشور در این زمینه خبر داد و گفت: این کنگره روز ۲۳ آبان در تهران آغاز به کار می‌کند.

نویسنده تفسیر مهر اضافه کرد: مهمترین هدف از برگزاری این کنگره، شناخت اندیشه‌های کلی امام خامنه‌ای(دام‌ظله) در مباحث قرآنی و کشف نوآوری‌های قرآنی معظم له است. همچنین تبیین شخصیت قرآنی ایشان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی، ارائه اندیشه‌های معظم له در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم انسانی با صبغه قرآنی و همچنین تبیین و کاربست اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای(دام‌ظله) برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری شخصیتی چند بعدی است که ابعاد سیاسی و اجتماعی ایشان به ویژه در پست ریاست جمهوری و رهبری بر ابعاد علمی ایشاد مثل بعد قرآنی و فقهی ایشان سایه انداخته است. لذا بر آن شدیم که اندیشه‌های قرآنی ایشان را برای جامعه بویژه جوانان تبیین کنیم. از طرف دیگر معظم له، شاگرد علامه طباطبایی در تفسیر بود و از سال ۱۳۴۳ تفسیر را در مشهد شروع کرده است و دارای نوآوری‌های قرآنی هستند که لازم است جامعه علمی و قرآنی به آنها توجه کند. مثلا ایشان نظریه ابتناء علوم انسانی بر قرآن را از دهه ۸۰ مطرح کردند که زمینه‌ساز تحوّل در علوم شده است و نیز دیدگاه‌های خاص در مباحث علوم قرآن و تفسیر دارند.

این خادم قرآنی افزود: تاکنون بیش از دو هزار و۶۰۰ چکیده و هزار ۶۰۰ مقاله به کنگره رسیده است که غیر از مقالات فارسی حدود ۲۰۰ مقاله به ۲۲ زبان از کشورهای مختلف رسیده که ۲۴ درصد شامل مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت امام خامنه‌ای (دام‌ظله) است؛ ۲۰ درصد قرآن و علوم (مرجعیت علمی و مطالعات میان رشته‌ای)؛ ۱۶درصد زن و خانواده؛ ۱۵درصد دولت، نظام و تمدن‌سازی و گام دوم؛ ۱۵درصد سبک زندگی و هشت درصد تفسیر و علوم قرآن است و یک جلد به عنوان منبع شناخت و یک جلد موضوعات استخراج شده از آثار مقام معظم رهبری و همچنین یک جلد مصاحبه با شخصیت‌ها و شاگردان قرآنی ایشان آماده نشر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.