پنجاه و هشتمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی، آذر ماه سال جاری به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

برگزاری پنجاه و هشتمین نشست کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب ایران اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، این نشست با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه از آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیر جلسه، استاد معتز آقایی به معرفی اعضای کارگروه و بیان برخی از فعالیت‌های شاخص آن در طی سنوات اخیر در حضور تولیت جدید مسجد مقدس جمکران پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در خصوص اهمیت قرآن و لزوم پرداختن بیش از پیش جهان اسلام به موضوع معرفی صحیح و همه جانبه قرآن کریم، سخنانی را ایراد کرد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، به ارائه گزارشی در خصوص فازهای مختلف طرح «من قرآن را دوست دارم»، پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حبیبی مسئول آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) در خصوص شیوه‌نامه پیشنهادی مشارکت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه در طرح من قرآن را دوست دارم، توضیحاتی را ارائه کرد.

بیش از ۶۲ هزار نفر تاکنون از طرح «من قرآن را دوست دارم» استقبال نموده‌اند که بیش از ۱۲۰۰ نفر از این افراد از کشورهای مختلف دنیا در این طرح شرکت کرده و بیش از ۱۲ هزار نفر پس از آموزش‌های تخصصی و بهره‌مندی از مربیان پشتیبان، گواهینامه معتبر دریافت و هم اکنون فاز چهارم طرح تحت عنوان آموزش حفظ عمومی قرآن کریم در حال اجرا شدن است.

همچنین در این نشست از عوامل و دست اندرکاران برنامه پربیننده محفل که ماه رمضان گذشته، هر شب از شبکه سه سیما پخش می‌شد، تجلیل و قدردانی شد.

موعد پنجاه و نهم نشست کارگروه، اواسط دی ماه سال جاری به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم تعیین شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.