طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحدهای آموزشی و پرورشی کـه براساس شرایط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و اداره می‌شوند، مجاز است.

عنوان مدرسه از برخی واحدهای آموزشی حذف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، در نشست علنی روز یکشنبه (۱۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت و ماده (۱) این طرح به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس ماده (۱)، یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به بند «الف» ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب ۱۴ آذرماه ۱۳۹۵ به شرح زیر الحاق و شماره تبصره آن بـه (۱) اصلاح می‌شود:

طبق تبصره (۲) نیز به کار بردن عنوان «مدرسه» به هر شکلی فقط برای واحدهای آموزشی و پرورشی کـه براساس شرایط و مقررات وزارت آموزش و پرورش به صورت دولتی یا غیردولتی تأسیس و اداره می‌شوند و آموزش‌های رسمی را مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می‌دهند، مجاز است. مؤسسه‌ها و مراکزی که بدون رعایت این شرایط از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند، به استثنای مؤسساتی کـه براساس مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از عنوان مدرسه استفاده می‌کنند و مدارس حوزه‌های علمیه، مکلفند ظرف سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون واژه «مدرسه» را از عنوان خود حذف نمایند. متخلفان از این حکم مشمول «قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون أخذ مجوز قانونی دائر شده و می‌شود مصوب ۷ دی ماه ۱۳۷۲ می‌شوند.

در ادامه ماده (۲) مورد بحث و نظر نمایندگان قرار گرفت و پیشنهادی برای آن طرح که این پیشنهاد به تصویب نرسید. ولی رای گیری درباره این ماده به جلسه بعدی موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.