محمود گبرلو به دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر پیشنهاد ایجاد بخش خارج از مسابقه را مطرح کرد.

پیشنهاد ایجاد بخش خارج از مسابقه فجر۴۲ از سوی رییس اسبق انجمن منتقدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبا، محمود گبرلو روزنامه‌نگار قدیمی و تهیه‌کننده / مجری سری دوم برنامه تلویزیونی هفت در صفحه شخصی خود با اشتراک‌گذاری بخشی از صحبت‌های محمدرضا عباسیان عضو هیات انتخاب این دوره جشنواره نوشت: انتخاب و گزینش حق هر جشنواره‌ای است اما در شرایط بحرانی، تدبیر مناسب، راه رسیدن به آرامش است.

رییس اسبق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران پیشنهاد داد: تعدادی از چهل فیلم کنار گذاشته شده را در جدول خارج از مسابقه همراه با فیلم‌های بخش مسابقه، به نمایش بگذارید.

در هجده دوره ابتدایی جشنواره، این رویداد پذیرای همه آثار تولید شده در سال بود و غالبا هیچ فیلمی بدون حضور در جشنواره مجوز نمایش عمومی به‌دست نمی‌آورد. در آن سال‌ها، بخش مرور سینمای ایران و بعدها بخش مهمان، پذیرای فیلم‌هایی بود که از سوی هیات انتخاب برای بخش رقابتی پذیرفته نمی‌شد. در بخش خارج از مسابقه ادوار جشنواره نیز چنین آثاری که بنا به دلایلی نمی‌توانستند در بخش رقابتی شرکت کنند، نمایش داده شده است.

گفتنی است در دوره بیست و هشتم و بیست و نهم جشنواره، بخش نوعی نگاه پذیرای آثاری بود که به دلیل ممیزی‌ها در جشنواره پذیرفته نشده بودند و فقط اهالی رسانه می‌توانستند این فیلم‌ها را در سینمای رسانه‌های گروهی ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.