رییس پلیس راه همدان با بیان اینکه راه های کوهستانی این استان لغزنده و مه آلود هستند، به رانندگان توصیه کرد تا با احتیاط بیشتری در این مسیرها به رانندگی بپردازند.

راه های کوهستانی همدان لغزنده و مه آلود هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ علی فکری افزود: رعایت سرعت مطمئنه در این شرایط موجب پیشگیری از حوادث جاده ای و بروز تلفات مادی و جانی می شود.

وی اظهار کرد: رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی نیز یک نکته ضروری دیگر به منظور جلوگیری از بروز تصادف در چنین شرایط جوی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان نیز با اشاره به تداوم بارندگی ها تا اواخر هفته جاری به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۵۶۳ نفر نیروی راهدار با استفاده از ۳۱۳ دستگاه از ماشین الات سنگین،نیمه سنگین و سبک راهداری در ۳۵ باب راهدارخانه و ۴۵ گردنه برفگیر استان در قالب ۵۰ اکیپ واکنش سریع راهداری مشغول خدمت رسانی به هم استانی ها و هم وطنان گرامی هستند.

مهرداد آهکی افزود: طی بارش برف ۲۷ بهمن ماه بیش از ۱۲ هزار کیلومتر باند برفروبی و نمکپاشی، امداد رسانی به ۶۵ مسافر و راننده گرفتار در برف، اسکان موقت ۳۸ نفر مسافر در راهدارخانه و استفاده از ۵ هزار و ۸۰۰ تن ماسه ونمک توسط عوامل راهداری در سطح محورهای استان همدان صورت گرفته است.

این مسوول در ادامه از مسافران خواست حتما روش استفاده صحیح از زنجیر چرخ در شرایط عادی را فراگیرند تا در شرایط برفی و بحرانی دچار مشکل نشوند،همچنین ایشان افزود: عمده مشکل ما عدم آشنایی اکثر رانندگان با نحوه بستن صحیح زنجیر چرخ می باشد که خود باعث راهبندان می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.