ماجرای کلاهبرداری «کوروش کمپانی» واقعیتی از یک تلخی بی پایان برای مالباختگان است و استرداد پول تبلیغات از سلبریتی ها و بی اعتمادی مردم، سناریویی با پایان تلخ برای آنهاست.

به گزارش قدس آنلاین، چهره های مشهوری که شمارگان دنبال کنندگان صفحات مجازی شان به صدها هزار و گاه چند میلیون نفر می رسد و رقم قرارداد تبلیغاتشان با تعداد دنبال کنندگان شان، رابطه مستقیمی دارد.

تبلیغات توسط افراد مشهور از ترفندهای اعتمادسازی در فروش است. سلبریتی ها و بازیگرها با یک قرارداد کاری در یک سناریوی تبلیغاتی روبروی دوربین بازی می کنند تا ماجرایی را باورپذیر نشان دهند. هرکه تبحر و مهارت بیشتر در فریب داشته باشد، در حرفه اش ماهرتر است.

زمین تبلیغات هم اشتراکات زیادی با زمین نمایش دارد و همان چیزی را به مخاطب نشان می دهند که سازنده و سرمایه گذار می خواهد از اینرو تحریک احساسات و سوار شدن بر موج هیجانات هم مثل یک سونامی بر ساحل عقل تماشاچیان فرود می آید تا فریبشان دهد.

اگرچه قوه قضاییه پیگیر روند قانونی دریافت مبالغ تبلیغات این شرکت از سلبریتی هاست و عده ای از بازیگران همچون الهام حمیدی، پیش قدم شده و با عذرخواهی از مردم، پول تبلیغات را به مراجع قضایی عودت دادند اما آنچه در ماجرای فریبکاری «کوروش کمپانی» اهمیت پیدا می کند ضرورت آموزش سواد رسانه ای در جامعه است تا مردم نسبت به هر موضوعی علاوه بر بررسی عقلانی، اهمیت چند منبعی، رصد منابع رسمی و کنترل احساسات در برابر تبلیغات اغوا کننده را هم مد نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.