نفس‌های پایانی تبلیغات انتخاباتی است و نامزدها در این مدت تمام تلاش خودشان را کرده اند تا برنامه‌های شان را به مردم توضیح دهند.

تبلیغات انتخاباتی برای یک نامزد مجلس چقدر آب‌ می‌خورد؟

برای اینکه یک نامزد مجلس شورای اسلامی بتواند به مجلس راه پیدا کند، نیاز دارد در این زمینه تبلیغاتی را انجام دهد در این گزارش به میانگین هزینه‌های تبلیغاتی یک کاندیدا نگاهی کرده‌ایم.

اجاره مکان

اگر یک نامزد مجلس بخواهد مکانی را با ۱۰۰ متر مساحت در یک منطقه متوسط شهر اجاره کند، تا بتواند برنامه‌های خود را با مخاطبان و هوادارانش به اشتراک بگذارد، این مکان برای او به صورت میانگین در مدت ۲۰ روز  بیست میلیون تومان هزینه دارد.

چاپ پوستر

کاندیدای مجلس برای تبلیغ در سطح شهر اگر ۲۰۰۰پوستر با سایز A۳ و با کاغذ ۷۰  گرمی برای تبلیغ چاپ کند، حدود ۳ میلیون تومان هزینه را به همراه دارد .

هزینه عکاسی و طراحی

برای عکاسی و طراحی پوستر تبلیغاتی، هزینه‌ای آتلیه و عکاسی به صورت میانگین حدود ۴ میلیون تومان برای یک نامزد مجلس شورای اسلامی هزینه دارد.

هزینه پذیرایی

اگر یک نامزد مجلس از ۲۰نفر در سه وعده (صبحانه، نهار و شام ) پذیرایی کند، حدود ۱۴۰میلیون  تومان هزینه را به همراه دارد یعنی اگر  هزینه یک صبحانه باشد صدهزار تومان، یک وعده نهار باشد یک صد و پنجاه هزار تومان و یک وعده شام را ۱۰۰هزار تومان در نظر بگیریم.

هزینه توزیع ونصب تبلیغات

یکی از راه‌های تبلیغات انتخاباتی نصب و توزیع پوستر، بنر و تراکت در  سطح شهر است، اگر یک کاندیدای مجلس بخواهد در ایام انتخابات سه نفر را برای  تبلیغات را به کار گیری کند  برای هر یک روز حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه را به همراه دارد، که در ۷ روز حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت .

هزینه چاپ بنر

اگر یک نامزد مجلس بخواهد که فعالیت‌ها و دست‌آوردهای گذشته‌اش را و همچنان اهداف و برنامه‌های خود در آینده را  در یک بنر ۱.۵ متر چاپ کند و در مناطق مختلف شهر نصب کند، اگر هزینه یک بنر ۱.۵ متری را ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، پس چاپ ۲۰ بنر با همین اندازه حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار هزینه دارد.

حمل و نقل

یک نامزد مجلس در دوران تبلیغات انتخاباتی، برای حمل و نقل به صورت میانگین حدود پنج میلیون تومان را هزینه می‌کند.

 تبلیغ در فضای مجازی

با توجه به اینکه امروزه ارتباطات و فضای مجازی رشد قابل توجه در بین مردم داشته است، یکی از راه‌های تبلیغات انتخاباتی گذاشتن استوری و پست در فضای مجازی می‌باشد، هزینه گذاشت یک استوری در اینستاگرام و پست تبلیغاتی در کانال‌های تلگرامی برای ۲۴ ساعت حدود  ۵۰۰ هزارتا یک میلیون تومان هزینه را به همراه دارد، اگر یک کاندیدای مجلس بخواهد که تنها پنج پوستر را استوری در اینستاگرام برای تبلیغ انتخاباتی بگذارد حدود سه  میلیون تومان هزینه دارد

رئیس ستاد انتخاباتی

هر نامزد مجلس شورای اسلامی برای اینکه بتواند، اعتماد مردم را به خود بیشتر جلب کند یک ستاد انتخاباتی را تشکیل می‌دهد، تا زیر نظر ستاد بتواند برنامه‌های خود را مدیریت کند تا بتواند همزمان بخش بزرگی از مسئولیت را به عهده بگیرد و هماهنگی‌های لازم را در بخش‌های مختلف انجام دهد اگر در نظر بگیریم که کاندید برای رئیس ستاد انتخاباتی خود در ۲۰ روز حدود ۲۰میلیون تومان را به رئیس ستاد انتخاباتی خود دستمزد پرداخت می‌کند.

مدیر تبلیغات

برای اینکه یک نامزد مجلس شورای بتواند که همه برنامه‌های تبلیغاتی‌اش به صورت خوب انجام شود نیاز دارد تا یک نفر را به عنوان مدیر برنامه انتخاب کند تا در مدت کم بتواند با بیشترین مخاطب ارتباط برقرار کند، اگر مدیر برنامه در یک روز یک میلیون دستمزد بگیرد این نامزد مجلس حدود ۱۵میلیون تومان را فقط به مدیر برنامه‌هایش حقوق پرداخت می‌کند.

جمع بندی میانگین هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی: یک کاندید مجلس شورای اسلامی در زمان تبلیغات انتخاباتی خود به صورت میانگین حدود ۲۱۰ میلیون تومان هزینه می‌کند.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.