وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص مبالغ برداشت شده از حساب بازنشستگان کارگری برای واگذاری سهام توضیح داد.

وزیر کار در پاسخ به قدس عنوان کرد؛ برداشت یک میلیونی از حساب بازنشستگان ربطی به دولت نداشت

سید صولت مرتضوی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس آنلاین در خصوص برداشت یک‌میلیون تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی بدون اطلاع و رضایت بازنشستگان که مورد اعتراض آن‌ها قرار گرفته با تأکید بر اینکه برداشت از حساب ۴ میلیون نفر صحت ندارد، گفت: این اشتباهی بود که در سیستم صورت گرفت و کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام کرده بود که ما می‌خواهیم سهام یکی از پتروشیمی‌های بزرگ کشور را برای بازنشستگان خریداری کنیم. یک کد دستوری داده بود و این مبلغ از حساب آن‌ها کم شد.

وی گفت: برای مرحله اول جمعیت آن تقریباً به ۵۰ هزار نفر هم نمی‌رسید و ما بلافاصله اعلام کردیم و شب بعد به‌حساب آن‌ها واریز شد. این موضوع ارتباطی به دولت ندارد بلکه مربوط به سازمان تأمین اجتماعی است. در حوزه حسابداری تأمین اجتماعی اشتباهی رخ داد بلافاصله شب بعد اشتباه را جبران کردند.

مرتضوی در خصوص تأخیر در تعیین نرخ سبد معیشتی خانوار که مبنای تصمیم‌گیری در مورد حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد، بابیان اینکه قانون‌گذار مرجع تصمیم سازی در این زمینه را مشخص کرده که انستیتوی تغذیه وابسته به وزارت بهداشت و درمان است، گفت: این سبد قابل‌چانه‌زنی نیست و وقتی این مرجع رسمی یک نرخ را اعلام می‌کند دیگر ضرورتی ندارد ما پیرامون آن بحث و چانه‌زنی کنیم و امیدواریم ان شا الله باقوت و قدرت و سرعت این  موضوع و تعیین میزان حقوق و  دستمزد سال آینده را به‌پیش ببریم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار قدس آنلاین درباره روند اجرایی شدن مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب و تایید تأدیه ۱۳۰ همت بدهی دولت به تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ما طی سه سال گذشته ۳ رکورد بزرگ در حوزه تأدیه مطالبات صندوق‌ها از دولت داشتیم، اظهار داشت: تقریباً در دو سال گذشته بالغ ‌بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تسویه داشتیم و سال جاری هم تقریباً ۷۰ همتی که پیش‌بینی کردند با جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد در حال محقق شدن است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مصوبه محقق شود و بتوانیم برای سال ۱۴۰۳ دوباره همسان‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی را در چارچوب قوانین مقررات انجام دهیم و بستر آرامش بیش‌ازپیش را برای بازنشستگان فراهم کنیم.

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.