مدیرکل دامپزشکی مازندران از سود فراوان تخلفات حوزه فراورده‌های خام دامی و جرایم اندک آن گفت.

مدیرکل دامپزشکی مازندران: جرایم تخلفات فرآورده‌های خام دامی، بازدارنده نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر حمزه آقاپور کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سود سرشار و جریمه‌های اندک در این حوزه موجب پیشگیری نمی‌شود اما قاطعانه در مقابل تخلفات می‌ایستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۶ هزار بازدید از مراکز عرضه داشتیم، خاطرنشان کرد: در این راستا ۳۱۶ پرونده قضایی تشکیل و ۳۵ واحد پلمپ شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: در این راستا ۲۷۰ تن فرآورده خام غیرمجاز کشف و ضبط شد.

دکتر آقاپور کاظمی افزود: اجزای غیرخوراکی دام از جمله دنبلان، نرینه و پستان دام به جای معدوم‌سازی، صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: زمینه صادرات اجزای مختلف غیرخوراکی دام و طیور، طبق ضوابط از سوی شرکت‌های دارای مجوز بسته‌بندی آلایش دام استان، فراهم شده است.

دکتر آقاپور کاظمی با توضیح این نکته که سالانه انواع آلایش غیرخوراکی دام استان به دلیل مسایل شرعی معدوم و یا به صورت قاچاق عرضه می شود، گفت: چین بزرگترین متقاضی انواع آلایش دامی از مازندران است.

وی ادامه داد:‌ صادرات اجزای غیر خوراکی دام، ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با ذکر این نکته که به دلیل تقاضای بیش از حد دنبلان دام که طبق مسائل شرعی حرام محسوب می شود، شاهد قاچاق آن هستیم، اظهار داشت: با این تصمیم می توان به لحاظ اقتصادی به درآمدزایی ارزی خوبی دست یافت.

آقاپور کاظمی یکی از ماموریت های مهم این اداره‌کل را تشدید بر نظارت ترخیص نهاده‌های دامی در بنادر استان عنوان کرد و افزود: با همکاری دستگاه قضایی امسال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محموله نهاده دام و طیور به دلیل آلودگی از مبدا، تخلیه و ترخیص نشد و به کشور مبدا برگردانده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.