مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی ادامه داد: براساس ارزیابی های صورت گرفته چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای خراسان رضوی نیازمند بهسازی بود که نزدیک به سه هزار کیلومتر از این مقدار با "تخریب شدید" و "به نسبت شدید" تشخیص داده شد.
وی گفت: با توجه به موضوع مهم حمل و نقل جادهای در این استان، در قالب هماهنگی انجام شده با استاندار و معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی و همچنین عنایت ویژه سازمان راهداری و حمل نقل جادهای کشور، طرح تحول بهسازی راههای استان از شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و تا کنون یعنی فروردین ۱۴۰۳، به مدت ۱۸ ماه، هزار و ۵۷۳ کیلومتر انواع عملیات به نسبت سنگین بهسازی شامل لکه گیری و روکش آسفالت راهها انجام شده است.
شهامت به مصرف یک میلیون و ۷۰ هزار تن آسفالت طی عملیات بهسازی راهها اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات انجام شده نیمی از کار همچنان باقی است و امسال نیز روکش و ترمیم هزار کیلومتر از راههای استان انجام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی اضافه کرد: میانگین روکش آسفالت انجام شده در سالهای گذشته ۲۰۰ کیلومتر در سال بوده است که با عنایت به بهسازی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان میتوان گفت، حداقل پنج برابر سالهای قبل، روکش و بهسازی آسفالت در مدت ۱۸ ماه انجام شده است.
وی به موضوع مهم اصلاح نقاط حادثه خیز جادههای استان اشاره کرد و گفت: در مجموع از میان نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۴۰۱ و نقاط حادثه خیز و پرتصادف جدید، اصلاح حادثه خیزی و ایمن سازی ۷۴ نقطه طی پارسال در دستور کار قرار گرفت که تا امروز ۵۵ نقطه حادثه خیز اصلاح و ایمن سازی شده است.
شهامت افزود: افزون بر ۷۵ درصد نقاط حادثه خیز خراسان رضوی ایمن سازی شده است و امید است در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی باقی مانده محدودههای ناایمن و پرتصادف در مسیر جادههای استان به صورت کامل انجام شود.
نظر شما