آویزان شدن دوباره نتانیاهو از طرف غربی برای حمایت و ماستمالی ماجرای ضد صهیونیستی پیش آمده، به روشنی اثبات کنند نقش جاده صافی کنی آمریکا و اروپا در مسیر جنایات اسرائیل بر علیه زنان و کودکان بی گناه غزه است

غرب جاده صاف کن مسیر جنایات اشغالگران / از لابی در لاهه تا استفاده پیاپی آمریکا از حق وتو در حمایت از رژیم صهیونیستی

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم‌صهیونیستی با افشای نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره احتمال صدور حکم جلب وی توسط دیوان دادگستری بین‌المللی از متوسل شدن او به کشورهای غربی برای جلوگیری از این پروسه خبر داد. تل‌آویو به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد احتمال صدور حکم جلب نتانیاهو و مسئولان صهیونیست به دلیل جنایت‌هایشان در جنگ غزه بسیار بالاست و ممکن است اواخر ماه میلادی آتی صادر شود.

درخواست کمک نخست‌وزیر صهیونیست از شرکای غربی برای جلوگیری از این روند در حالی است که حمایت‌های بی‌چون و چرای این بلوک از اشغالگران تا همین‌جای کار هم هزینه‌های زیادی روی دست آنها و بویژه آمریکا گذاشته و بیش از پیش رسوا و بی‌اعتبارشان کرده است. در آخرین مورد هم شامگاه جمعه واشنگتن در حمایت از تل‌آویو قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. این چهارمین وتوی ایالات‌متحده در جهت حمایت از رژیم اسرائیل از آغاز جنگ غزه بود.

غرب جاده صاف کن مسیر جنایات اشغالگران / از لابی در لاهه تا استفاده پیاپی آمریکا از حق وتو در حمایت از رژیم صهیونیستی

بایگانی انسانیت

آویزان شدن دوباره نتانیاهو از طرف غربی برای حمایت و ماستمالی ماجرای ضد صهیونیستی پیش آمده، به روشنی اثبات کنند نقش جاده صافی کنی آمریکا و اروپا در مسیر جنایات اسرائیل بر علیه زنان و کودکان بی گناه غزه است.

سید احمد سادات مدیر پیشین شبکه العالم در گفت و گو با قدس ضمن اشاره به این مسئله و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طی دوره حیات نامشروعش از لحاظ بی اعتنایی به قوانین جهانی جز جنایتکاران جنگی محسوب می شود، گفت: طی چند دهه اخیر شکایت های بسیاری از اسرائیل به نهادهای حقوقی و سازمان ملل صورت گرفته اما به دلیل نفوذ هم پیمانان و متحدان غربی این رژیم از جمله آمریکا تمام این شکایت ها و قطعنامه ها وتو و در دبیرخانه سازمان ملل بایگانی شده است. از جمله ابتکار افریقای جنوبی در کشاندن صهیونیست ها به دادگاه لاحه به دلیلی نسل کشی در غزه بود که از حمایت های بسیاری برخوردار بود. در میان انفعال و جانبداری طرف غربی، اقدام زوهانسبورگ می‌تواند عواقب دیپلماتیک و اقتصادی برای رژیم اسرائیل داشته باشد.

سادات در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا در موضع فلسطین رفتاری متناقص در پیش گرفته؛ از یک سو اعلام می کند مخالف ادامه تنش در غزه است و از سوی دیگر مانع از تصویب قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد می شود، گفت: یکی از سیاست های استراتژیک واشنگتن حمایت از امنیت و آینده رژیم صهیونیستی است و همواره مقامات کاخ سفید امنیت اسرائیل را خط قرمز خود در منطقه غرب آسیا می دانند. یکی از دلایل این روند هم وجود لابی های بانفوذ صهیونیست در بین سیاستمداران، سناتورها، نمایندگان کنکره و حتی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا است بطوریکه آنها با مشوق های مالی و حمایت های سیاسی خود نظام حاکمیتی آمریکا را در اختیار و آن را اداره می کنند.

غرب جاده صاف کن مسیر جنایات اشغالگران / از لابی در لاهه تا استفاده پیاپی آمریکا از حق وتو در حمایت از رژیم صهیونیستی

نهادی جهانی در اختیار غرب

اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا نیز درباره وتو قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا  که گام دیگری در حمایت از تل اویو می باشد، گفت: متأسفانه فرایند عضویت کشورها در سازمان ملل متحد طبق منشور ملل امری پیچیده و دشوراری است بطوریکه باید طرح عضویت به تصویب و رای مثبت  اعضای دائم  شورای امنیت برسد و اگر تنها یک عضو دائم به آن رای منفی بدهد قطعنامه رد می شود.

وی  با اشاره به اینکه از سال 1948 میلادی تا به امروز آمریکا اجازه تصویب هیچ قطعنامه ای بر علیه رژیم صهیونستی در مجامع حقوقی و بین المللی را نمی دهد، افزود: شورای امنیت، دیوان دادگستری لاهه، سازمان ملل متحد و هر نهاد حقوقی و کیفری در سطح بین الملل حضور دارند جز ابزاری هستند که غرب در اختیار خود دارند تا مانع از اجرای عملیاتی شدن قطعنامه ها های کیفری بر علیه دوستان و کشورهای همسوی خود از جمله رژیم صهیونیستی شوند. در واقع نظام سلطه برای تداوم مکانیسم های استعماری خود سازو کارهایی را تنظیم نموده که هر کشوری که بر خلاف سیاست های آنها رفتار نماید برخورد کنند. این موضوع درباره دیوان بین الملی دادگستری هم صدق می کند. متأسفانه چون در حقوق بین الملل همانند حقوق داخلی پلیسی وجود ندارد هر مجرمی همانند رژیم صهیونیستی که وابسته به آمریکا و اروپا باشد می تواند به راحتی قوانین و کنوانسیون های جهانی را نقض نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.