به گزارش قدس آنلاین، علیمحمد روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای عملیات اجرایی پروژه اصلاح تقاطع گندی خوری به عنوان حادثهخیزترین تقاطع جادهای کهگیلویه و بویراحمد ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه به همت دولت جاده ملی پاتاوه -دهدشت تکمیل و زیربار ترافیک رفت و پیگیر نواقص آن هستیم، عنوان کرد: پس از رفع موانع و مشکلات با پیگیری انجام شده تجهیز کارگاه و استقرار ماشین آلات صورت گرفته است. مشکل معارضات محلی، جابجایی پایههای برق فشار قوی و مسیر دسترسی روستای همجوار نیز بررسی و مقرر شد که اداره برق ظرف حداکثر یک هفته طرح جابجایی پایه های برق را ارائه دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مشاور کار باید با اصلاح اولیه هندسی طرح، مسیر دسترسی به سمت سی سخت و روستای گندی خوری را نیز پیش بینی کند تا تردد مردم با مشکل مواجه نشود.
یادآور میشود، ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر سال ۷۳ و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در دومین روز از دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان به صورت رسمی افتتاح و مورد بهرهبرداری قرار گرفت. تسریع در عملیات اجرایی این پروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به این دیار بود که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیشبینی شد و با تزریق این میزان اعتبار عملیات اجرایی به خط پایان رسید.
با افتتاح این جاده ملی علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد. ۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استانهای جنوب کشور از جمله خوزستان را به استانهای مرکزی ایران برقرار میکند و نقطه ثقل و میانبر بین استانهای قرار گرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب میآید. جاده پاتاوه به دهدشت مرکز کشور را به خوزستان متصل میکند و دیگر نیازی به دور زدن کوه نیست و از اصفهان تا بنادر جنوبی ۴ ساعت کاهش زمان خواهیم داشت.
نظر شما