با اعلام وزارت دفاع روسیه مبنی بر سیطره ارتش این کشور بر پنج روستای «خارکیف» در شمال شرق اوکراین، تقلای غرب برای رساندن محموله‌های تسلیحاتی به کی‌یف شدت گرفته است.

تغییر آرایش نظامی سربازان پوتین/ ۵ روستا در «خارکیف» به تصرف روسیه درآمد

به گزارش قدس آنلاین، اوکراین روز جمعه اعلام کرد مسکو به این منطقه حمله‌ای غیرمنتظره کرده و پیشروی‌هایی داشته است.
 اولگ سینگوبوف، فرمانده منطقه هم گفته در حال حاضر درگیری شدید در مرز جریان دارد ولی به ادعای وی «خطر عملیات زمینی» خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین را تهدید نمی‌کند. 

روسیه حدود دو سال پیش مجبور به عقب‌نشینی از مواضع متعددی در این منطقه شد و به نظر، عملیات یاد شده را باید در راستای تغییر آرایش نظامی ارتش روسیه برای اثرگذاری بر معادلات جنگ تلقی کنیم. یک منبع بلندپایه در ارتش اوکراین مدعی شده روسیه یک کیلومتر پیشروی کرده و تلاش دارد در خارکیف یک منطقه حائل ایجاد کند تا به این ترتیب مانع حمله به خاک روسیه شود.

ساعاتی پس از آغاز تهاجم، آمریکا در اقدامی دیرهنگام اعلام کرد یک بسته کمکی نظامی جدید به ارزش ۴۰۰میلیون دلار را برای ارسال به اوکراین تأیید کرده است. واشنگتن به‌طور اضطراری با فروش سامانه موشکی «هایمارس» به کی‌یف هم موافقت کرده است. از سوی دیگر، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس پیشروی‌های نیروهای روسی را بسیار خطرناک خوانده است. لندن  شنبه از ارسال بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین در تاریخ این کشور به میزان ۵۰۰ میلیون پوند خبر داده بود. 

خبرنگار: جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.