تحولات منطقه

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای استقبال از زائران در دهه کرامت خبر داد.

افزایش امکانات، تسهیل خدمات، و فضایی آکنده از عطر گل و نور در انتظار زائران امام رضا(ع)
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمد شبان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی افزایش زائران در دهه کرامت، اقدامات مختلفی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در حرم مطهر رضوی انجام شده است.
وی از جمله این اقدامات به نصب حداقل 3 هزار متر طول سازه سبک اسپیس جهت جایگاه‌های مراسم در حرم مطهر، چاپ و نصب حداقل ۴۰۰ متر مربع بنر مواکب (طرح سنگ و کاشی و...) آماده‌سازی و سرویس زائربرها وانت‌های برقی ماشین‌های شستشو و صندلی‌های چرخ‌دار اشاره کرد.
شبان همچنین از افزایش دفاتر امانات از ۱۲ به ۱۵ دفتر فعال، افزایش درگاه‌های دریافت وسائل از ۴۵ به ۵۷ درگاه و افزایش تعداد قفسه‌های فعال امانات از 10 هزار  به 12 هزار قفسه فعال خبر داد.
وی افزود: با ایجاد باجه پشتیبان مدارک پیدا شده از ۱ به ۲ باجه و فعال شدن باجه پست یافته در دفتر اشیاء پیدا شده، فرآیند پیدا شدن و تحویل مدارک و اشیاء گمشده زائران تسهیل شده است.
شبان با بیان اینکه نواقص ایستگاه‌های شارژ موبایل رفع شده است، گفت: برای ارائه خدمت به زائرانی که کفش خود را گم کرده‌اند نیز برنامه‌ریزی شده است.
معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی در پایان از استقبال از کاروان پیاده دهه کرامت بر اساس موقوفات در اختیار  و فراخوان نیرو در ایام ولادت در بخش‌های صندلی چرخدار پیدا شدگان و ... خبر داد.
گفتنی است، دهه کرامت از اول تا دهم ذی‌القعده مصادف با ولادت امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و حضرت معصومه (س) است. حرم مطهر رضوی در این ایام میزبان میلیون‌ها زائر از سراسر ایران و جهان است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.