۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴
کد خبر: 990320

ایران اسلامی در هفته‌ای که گذشت، اگر چه در پی شهادت رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر، خدمتگزار صمیمی و با اخلاصی که جز برای صلاح و رضایت مردم و خدای متعال (جل‌جلاله) گام برنداشت، داغدار و محزون بود.

راهبرد حمایت مردمی از خادمان ملت و تلاش دشمن برای تحریف آن

اما با بصیرت و قدرشناسی مردم، شاهد ورق خوردن برگ پرافتخار دیگری از دفتر انقلاب اسلامی بود. تشییع اقیانوس‌گونه و عزت‌آفرین مردم شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد، همچنین عزاداری‌های پرشور سایر شهرها و روستاهای کشور، امواج سترگی از عزت، قدرت و بصیرت ملت ایران را در جهان منتشر کرد و جهانیان را به تعظیم واداشت.

این حرکت پرشور و شعور مردمی که تشییع باشکوه شهید سلیمانی را در یادها زنده کرد، پیام مهم دیگری نیز داشت و آن اینکه؛ حماسه بزرگ تشییع خادمان ملت، «یک اتفاق» نیست، بلکه یک «راهبرد قوی مردمی» از جریان زنده و پویای انقلاب اسلامی است که در عرصه‌های گوناگون، بروز و ظهور دارد. راهبردی که بیانگر الگوی رفتاری مردم در حمایت از نظام و خدمتگزاران واقعی آن-با وجود همه فشارها و سمپاشی‌های خارجی و بعضاً داخلی- است. موضوعی که در تشییع شهیدِ جمهور، یک بار دیگر به متعالی‌ترین شکل، تجلی یافت و به اثبات رسید.

در واقع جمعیت انبوهی که از ساعت‌ها پیش‌ از ورود پیکرهای مطهر به خیابان‌ها آمده بودند و تا ساعت‌ها بعد همراه آن، گام برداشتند و بر سر و سینه زدند، با این حرکت قدرت‌آفرین،تنها شهیدِ خدمت و همراهان شریفش را تا خانه ابدی بدرقه نکردند، بلکه بسیاری از دشمنان و بدخواهان مردم و نظام اسلامی را نیز به انتهای تاریخ مصرفشان رهنمون کردند و اقتدار ملی که مانندهمیشه برگرفته از مردم بود را به رخ جهانیان کشیدند. 

همین موضوع موجب عصبانیت دشمن و عاملی شد تا تنها چند روز پس از آن بدرقه تاریخی، شاهد به کار افتادن ماشین سمپاشی و اقدام برای تخریب حرکت عظیم مردمی و شخصیت جاذب شهیدِ خدمت باشیم. دشمنان  قسم‌خورده‌ای که در پی انتشار خبر آسمانی شدن آیت‌الله رئیسی و همراهانش، حتی چشم امید به از هم پاشیدن شیرازه امور کشور داشتند، ناامیدتر از هر زمان دیگر، از حماسه حضور دوباره مردم، مات و مبهوت و صدالبته مترصد فرصت برای انتقام بودند.

البته این فرصت قطعاً در اوج حضور پرشور و حماسی مردم برایشان امکان‌پذیر نبود و چه بسا افرادی که به هر نحو، سعی در پنهان کردن عصبانیت خود داشتند اما حالا که بروز قدرشناسی مردم به باور آن‌ها پایان یافته، می‌توانند مسمومات ذهنی خویش را در قالب نیش و کنایه منتشر کنند. از این‌رو انواع ریسمان‌بافی‌ها را از طریق شبکه‌ها و بوق‌های رسانه‌ای خود انجام داده و همچون گذشته با دروغ و تهمت، سعی در تمسخر و تخریب -بخوانید انتقام و فرونشاندن عصبانیت خود- دارند. خواه مستمسکی بر پایه یک حرف نادرست و نامشخص، صوت نامعلوم یا کلیپ جعلی و بدون منبع معتبر باشد، خواه بر مبنای تخفیف مشمئزکننده واقعیت جمعیت خیره‌کننده و یا حتی تحریف واقعیت‌های دینی از عالَم معنا و کرامات حقیقی بیان شده. 

در واقع هر آنچه که با آن بتوانند به ربات‌های فحاش غرق شده در سیلاب مردمی، تنفس مصنوعی دهند، را دستاویز تخریب و تحریف‌های نخ‌نمای خود قرار داده و می‌دهند. غافل از آنکه مردم، امروز بیدارتر از هر زمان دیگر پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و این را در عمل به اثبات رسانده‌اند. 

ما ملت ایران امروز به چشم خود تفسیر «خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ» را دیدیم، آن هم نه در محشر و قیامت که در همین دنیای پر شده از روزمرگی‌های ملال‌آور. دیدیم که خدا هر آن که برای او و خلقش گام برمی‌دارد و زیر سایه درخت تنومند انقلاب و در پرتو ولایت، برای مردم تلاش و مجاهدت می‌کند، عزیز می‌کند و در قلب‌ها جای می‌دهد و بالا می‌برد، هر چند که دشمنانش اراده کرده باشند با انواع نیرنگ‌های سخیف و حضیض، او را به زیر بکشند! و شهید خدمت، از جنس همان «رَافِعَةٌ» هست که خدای متعال (جل‌جلاله) اراده کرد عزیزش کند و رفعت دهد و قطعاً و حتماً تلاش عده‌ای معلوم‌الحال برای تخریب او و راه روشنش، جز خواری و رسوایی‌ بیش از پیش، نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.