رسانه‌های عبری زبان تحقیقات بازرس کل رژیم صهیونیستی درباره شکست هفت اکتبر را آغاز می‌کند.

بازرس کل رژیم صهیونیستی درباره شکست ۷ اکتبر تحقیق می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه گزارش داد «ماتانیاهو انگلمن» بازرس کل رژیم صهیونیستی تحقیقات خود را درباره شکست هفت اکتبر به دنبال عملیات طوفان الاقصی جنبش حماس علیه اراضی اشغالی آغاز می‌کند و تحقیقات وی به رغم مخالفت ارتش اسرائیل به دلیل شدت درگیری‌ها در نوار غزه آغاز شده است.

این کانال گزارش داد: قبلا ارتش اسرائیل با چنین اقدامی مخالفت کرده بود. «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش خواهان به تأخیر انداختن چنین تحقیقاتی به بعد از پایان جنگ نوار غزه شده بود.

در ۱۳ ماه مه دادگاه عالی اسرائیل با درخواست ارتش و مشاور قضایی دولت برای ممانعت از تحقیقات بازرس کل مخالفت کرد.

دفتر این بازرس از این اقدام دادگاه عالی استقبال و تاکید کرد: بازرس کل از رئیس ستاد ارتش و تمام طرف‌های ذیربط انتظار دارد به افراد زیر دست خود دستور بدهند که وظیفه‌ای را که بر اساس قانون اساسی بر دوش آنها است با همکاری کامل با بازرس کل و نمایندگان دفتر وی انجام دهند.

 اوایل ماه مه انگلمن نامه‌هایی را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و هرتزی هالوی فرستاد و از آنها خواست هرگونه اسناد و مدارک را برای تحقیقات درباره حوادث هفت اکتبر ارائه کنند.

برخی مسؤولان رژیم صهیونیستی پیشتر به مسؤول بودن خود در شکست هفت اکتبر اذعان کردند و برخی از آن‌ها مثل «آهارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و «یورام حامو»، مسؤول سیاست امنیتی و برنامه‌ریزی امور راهبردی در شورای امنیت داخلی به دلیل شکست هفت اکتبر از سمت خود استعفا دادند.

علاوه بر شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در هفت اکتبر، درحال حاضر صهیونیست‌ها معتقدند بنیامین نتانیاهو در تحقق اهداف جنگ غزه شکست خورده و باعث طولانی کردن آن برای حفظ بقای سیاسی خود و هدر دادن فرصت‌ها برای معامله تبادل اسرا با جنبش حماس شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.