سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد گفت:ما با کشور های بسیار زیادی همسایه هستیم می توانیم صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را توسعه دهیم .

ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات به کشورهای همسایه

به گزارش قدس خراسان،به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه، کشت گلخانه ای، تجهیزات و صنایع وابسته در مشهد موسی الرضا حاجی بگلوافزود: یکی از نکات اساسی و مهم این نمایشگاه ظرفیت و پتانسیلی است که می توان ازمجموعه داخل شهردر این راستا استفاده کرد .حتی در حیاط منازل می توان محصولات  کشت گلخانه ای تولید کرد و از محصولات کشاورزی اولیه برای خود خانواده بهره برد و همچنین به عنوان مشاغل خانگی از آن استفاده کرد .

وی با اشاره به این که در حال حاضر  ظرفیتی وجود دارد که از کشت گلخانه ای به عنوان فرصتی برای مشاغل خانگی ، فرصت سرمایه گذاری و درآمدزایی از آن استفاده کرد ، بیان کرد: برای مثال در مجموعه چهل بازه شبیه این نمونه را داریم که به طور جزئی کشاورزی رابا در داخل مجموعه شهری شروع کرده ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد:خانواده هایی که تمایل دارند، می توانند، مراجعه کنند و زمین هایی با متراژ ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ متری به آن ها واگذارشود تا با کشت و کار در آن محصولاتی راتولید کنند .

نایب رئیس شورای عالی استان های کشور در ادامه یادآور شد:خوشبختانه  اقبال اینگونه کارها و تولید های جدید در شورای عالی استان ها وجوددارد و با توجه به ظرفیتی که قانون گذار برای ما در قانون اساسی و قوانین بالا دستی پیش بینی کرده است می توان با شرکت های دانش بنیان و مجموعه جهاد کشاورزی استان و وزارت خانه وارد گفت وگو شویم و طرح هایی را از طریق شرکت های دانش بنیان آماده کنیم.

حاجی بگلو خاطر نشان ساخت: به نظر می‌توان برای کشاورزانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، طرح‌هایی را برای تثبیت ببریم تا آن ها  تشویق شوند وبتوانند از ظرفیتی که قانونگذار برایشان ایجاد کرده به این سمت بیایند و از این ظرفیت‌ها بهره ببرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهددر خصوص اولین نمایشگاه کشت گلخانه ای  مشهد اظهار داشت :این نمایشگاه اولین نمایشگاه کشت گلخانه ای ولوازم مرتبط آن در شهر مشهد است که لازمه تاسیس مجموعه گلخانه ای است . از این رواتفاق  بسیار مثبت و خوبی است که  در مشهد و برای اولین بار اتفاق افتاده است .

وی یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور بسیاری از کشاورزان وعلاقمندان به این حوزه از کشت گلخانه ای استقبال می کنند وبه طور کلی کمبود آب و شرایط نا مساعد آب و هوا باعث شده است  که این موضوع جزء معضلات اصلی در حوزه کشت و کار باشد .

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی تاکید کرد: از این رو می بایست نسبت به تغییر رویه کشت و کارها ، مدل های نوینی که شرکت های دانش بنیان داخلی با ظرفیت و پتانسیل بالا در این نمایشگاه ارائه داده اند را مورد توجه قرار داده و ازآن بهره برد .زیرا وجود این ظرفیت ها نشان دهنده آنست که نسبت به کمبود آبی که به لحاظ اقلیم جغرافیایی و آب و هوایی در حال حاضر به آن دچار می باشیم، آمادگی لازم رابرای کشت گلخانه ای و محصولات حوزه کشاورزی و همچنین برای رفع نیاز اولیه جامعه که وجود دارد را می توان تامین کرد .

وی تصریح کرد:امیدوارم کشاورزان و باغبانان از این فرصت در نمایشگاه استفاده کنند و بازدید داشته باشند. زیرا  می توانند نسبت به روش کاشت، داشت و برداشت  گلخانه ای تغییراتی ایجاد کنند و ازادوات و تجهیزات مورد نیاز برای کشت گلخانه ای را از شرکت های داخلی تهیه کنند و اتفاقات خوبی را در شهر و روستا های استان رقم بزنند و محصولات کشاورزی و باغی خوبی را تولید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.