انتخابات

کتاب «جایزه اسکار» که از سوی انتشارات بنیاد سینمایی فارابی روانه بازار فرهنگی کشور شده است با نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین جایزه سینمایی سال در جهان می‌پردازد.

بنیاد سینمایی فارابی منتشر کرد؛ نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ادامه انتشار سلسله کتب حکمرانی و سیاست‌گذاری در سینما، کتاب «جایزه اسکار» و آکادمی علوم و هنرهای سینما از منظر حکمرانی و سیاست‌گذاری را روانه بازار نشر کرده است تا ضمن ارائه جزئیات بیشتر، مخاطب را بیش از پیش با این مهم‌ترین جایزه سینمایی سال آشنا کرده باشد.

در برشی از این کتاب که به قلم زینب ابراهیم‌زاده و نظارت علمی محسن بیسادی تحریر شده، این‌چنین آمده است: «اسکار می‌تواند به دیده شدن جریان‌های موجود سینمای جهان و آمریکا (از سینمای هنری اروپا تا سینمای کشورهای کم‌برخوردار و سینماهای ایدئولوژیکی مانند چین) کمک کند و نیز می‌تواند آثار موجود در سینمای آمریکا و جهان را تضعیف یا تقویت کند.

کتاب یادشده طی ۹ فصل به مواردی چون سوگیری‌ها، مدل تامین مالی، کارکردهای اسکار در نظام حکمرانی سینما، جایگاه و جانمایی نسبت به سایر اجزای نظام حکمرانی، بنیان‌گذاران و مالکان، ساختار سازمانی، جوایز و شرایط پذیرش آثار، اسکار از منظر آمار و ارقام و ساختار سازمانی می‌پردازد.

این کتاب که در ۵۰۰ نسخه و ۱۱۹ صفحه منتشر شده است، دارای زیرعنوان‌هایی چون بازیگران پیش رو در کسب جایزه اسکار، درآمد تبلیغاتی اسکار، شیوه رای‌گیری، مداخله رسمی و مستقیم محتوایی و سوگیری‌های اقتصادی نیز هست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.