۸ تیر

سرپرست وزارت امور خارجه از سفر منطقه‌ای خود به کشورهای سوریه و لبنان در چارچوب رایزنی برای «هم‌افزایی جدی برای مواجهه جدی و موثر برای مبارزه با جنایت صهیونیست‌ها» خبر داد.

سرپرست وزارت امور خارجه: احتمالا در هفته جاری به لبنان و سوریه سفر می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین،  «علی باقری» روز شنبه و در حاشیه اجلاس بین المللی «غزه مظلوم مقاوم» درباره موضع ایران در ارتباط با مساله برقراری آتش‌بس در غزه و استقبال حماس از این مساله گفت: ما در طول هشت ماه گذشته، تلاش متمرکز سیاسی‌مان این بود که به جنایت صهیونیست‌ها و نسل‌کشی آن‌ها در غزه پایان دهیم و در این چارچوب تلاش‌هایی که چه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید کشورمان انجام دادند مبتنی بر این بود که به کمک به مردم غزه و توقف جنگ سرعت ببخشیم؛ سفرهای آقای امیرعبداللهیان در خارج و داخل منطقه و حضور در مجمع عمومی، در این چارچوب بود.

سرپست وزارت خارجه ایران که با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، افزود: احتمالا این هفته من سفری به کشورهای منطقه در این چارچوب خواهم داشت؛ برای این که در تلاش‌های کشورهای منطقه و دیگر بازیگران ما  نیز نقش اصلی خود را ایفا کنیم.

باقری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها نقش جدی دارد. تلاش جدی ما مانند جریان مقاومت برای این است که ثبات و آرامش به منطقه برگردد و ثبات و آرامش  با نفی اشغالگری، تجاوزگری و جنایت پیشگی صهیونیست‌هاست.

او درباره این‌که مشخص است به کدام کشورها سفر می‌کند؟ خاطرنشان کرد: احتمالا در این هفته در گام اول به لبنان و سوریه سفر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات این کشورها و جریان مقاومت در این ۲ کشور داشته باشیم هم‌افزایی جدی برای مواجهه جدی و موثر برای مبارزه با جنایت صهیونیست‌ها را دنبال کنیم.

سرپرست وزارت خارجه ایران درباره برگزاری نشست شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی نیز گفت: از دیروز تماس‌هایی را با برخی وزرای خارجه کشورهای اسلامی شروع کردیم، با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایت‌هایشان ادامه ندهند. یکی از پیشنهادات ما این بود نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو  سازمان همکاری اسلامی برگزار شود. در حال رایزنی هستیم تا ببینیم در یک زمان نزدیک این نشست را در یکی از پایتخت‌ها یا در جده که مرکز سازمان همکاری اسلامی است، برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.