انتخابات

نماینده مردم در مجلس: جذب سرمایه در صنایع نفت و گاز با رویکرد استفاده از تمام ظرفیت­ها محقق شد. بخش عظیم سرمایه ­گذاری­های به خاطر ایجاد یک فضای امن و ثبات نسبی اقتصادی در کشور انجام شد به طوری که توانستیم جذب سرمایه‌گذار رای اتمام ۱۳۲ طرح راهبردی نفتی داشته باشیم.

جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای اتمام ۱۳۲ طرح راهبردی صنعت نفت و گاز در دولت شهید رئیسی

دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی سیاست­هایی را در حوزه انرژی به اجرا گذاشت تا در نهایت میزان تولید و فروش نفت و گاز کشور را افزایش دهد و مشکلات این حوزه را در شرایط تحریم رفع کند.

برآوردها نشان می­دهد که مبالغ زیادی در صنایع نفت و گاز مورد نیاز است تا پروژه­ها عملیاتی شوند و میزان تولید افت نکند. در راستای حل این مشکل، وزارت نفت سیاست تسهیل صدور مجوز برای مشارکت بخش خصوصی در پروژه­های نفت و گاز را در دستور کار قرار داد و به جذب سرمایه­ها مبادرت کرد.

بر اثر اقدامات صورت گرفته، طی سه سال گذشته میزان جذب سرمایه­ها در صنایع نفت و گاز کشور رشد قابل توجهی داشت و موفق به جذب ۲۸.۵ میلیارد دلار شدیم. این سرمایه ­ها در پروژه­های بالادستی صنایع نفت و گاز به کار گرفته شده است.

سیاست­گذاری صحیح دولت سیزدهم در راستای افزایش جذب سرمایه ­های بخش خصوصی به مثابه یک ریل­ گذاری محسوب می­شود که زمینه را برای به کار گرفتن سرمایه ­ها در صنایع نفت و گاز کشور مهیا کرد.

یکی دیگر از مهم­ترین سیاست­گذاری ­های دولت سیزدهم در زمینه استفاده حداکثری از توان دانش­ بنیان­ها بود. در دولت شهید رئیسی حمایت از دانش ­بنیان­ها شدت گرفت. نتیجه این امر، رفع نیازهای کشور در زمینه اقلام راهبردی صنایع نفت و گاز و صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها بود.

سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده منتخب مردم شوشتر در مجلس دوازدهم در خصوص سیاست­های دولت سیزدهم در حوزه انرژی تصریح کرد: یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم در حوزه انرژی استفاده از دانش­ بنیان­ ها و حمایت از آن­ها بود. فعالیت شرکت­های دانش ­بنیان در اقصا نقاط کشور مشهود است. در نتیجه تقویت دانش­ بنیان­ها به صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها پرداختیم که رشد خوبی را در دولت سیزدهم در این زمینه شاهد بودیم.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع مهم این است که حمایت از دانش ­بنیان­ها در دولت سیزدهم از حالت شعار خارج شد و جنبه عملی به خود گرفت. به جای اینکه تنها دانش­ بنیان­ ها به صورت صوری گسترش پیدا کنند، شاهد رشد کمی و کیفی آن­ها به صورت واقعی بودیم. به نحوی که به رفع نیازهای کشور پرداختند و در شرایط تحریم کمک ­کننده بودند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم بر گسترش روابط با همسایگان تأکید زیادی داشت. تعامل حداکثری با همسایه ­ها در دستور کار قرار داشت و از هر فرصتی در این زمینه استفاده کردیم. روابط با همسایگان در حوزه­ های مختلف از جمله در بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دنبال شد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش روابط با کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است. به نحوی که برخی بدخواهان درصدد برآمدند مانع گسترش روابط تهران با کشورهای همسایه شوند. با وجود این کارشکنی­ ها، تعامل حداکثری با کشورهای همسایه در سایه دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم رقم خورد.

سادات ابراهیمی گفت: اگر بخواهیم تنها با کشور خاصی ارتباط داشته باشیم، قطعاً قدرت چانه­ زنی­ امان کاهش پیدا می­کند. در همین ارتباط باید گفت که افزایش روابط با کشورهای مختلف از جمله همسایگان می­ تواند منافع­مان را تأمین کند. این موضوع با جدیت در دولت شهید رئیسی در دستور کار بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشورهای زیادی پیرامون ما قرار دارند که هر کدام فرصت­ هایی را پیش روی ما قرار می­دهند. استفاده از این ظرفیت­ها به نفع کشور است. افزایش روابط با کشورهای همسایه به بالا رفتن توان اقتصادی کشور منجر می­شود که همین امر به تقویت موضع کشور در ارتباط با دیگر کشورها کمک می­ کند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی، شهید رئیسی رویکرد جهادی داشتند و به دنبال استفاده از تمامی فرصت­ها و ظرفیت ­ها بودند. ایشان در هر زمینه ­ای اقدامات و تلاش­ هایی را صورت دادند که شرایط را متفاوت از قبل کرده است.

سادات ابراهیمی گفت: جذب سرمایه در صنایع نفت و گاز کشور نیز با رویکرد استفاده از تمام ظرفیت­ها محقق شد. بخش عظیم سرمایه­گذاری­های صورت گرفته به خاطر ایجاد یک فضای امن و ثبات نسبی اقتصادی در کشور انجام شده است و با تکیه بر رویکرد ارتباط حداکثری و دیپلماسی فعال منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دولت شهید رئیسی توانستیم جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای اتمام ۱۳۲ طرح راهبردی صنعت نفت و گاز داشته باشیم و این رویکرد راهبردی در بخش انرژی باید در دولت بعدی نیز تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی سرمایه ­گذاران احساس امنیت نکنند، انگیزه­ای برای سرمایه­ گذاری ندارند. بنابراین، می ­توان گفت که جذب ۲۸.۵ میلیارد دلاری سرمایه ­ها در حوزه نفت و گاز در دولت شهید رئیسی بر اثر ایجاد یک فضای امنیت اقتصادی و سیاسی در کشور محقق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.