عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی: بر اساس تعامل میان دولت و مجلس طرح ساخت مسکن در کشور در حال پیگیری است. در هر یک از استان ها سهمیه و نیاز ساخت مسکن مشخص شده است. طی ماه های آینده روند بررسی ساخت مسکن در کشور و تداوم و تقویت آن در دستور کار دولت و مجلس است.

در همه استان ها سهمیه و نیاز ساخت مسکن مشخص شده است/طی ماه های آینده روند بررسی ساخت و سازها در دستور کار دولت و مجلس

طی سال های اخیر بازار مسکن در کشورمان دچار نوعی عدم تعادل شده است. در حالی که خانه های خالی بسیاری وجود دارند، مردم برای تأمین مسکن ارزان و مناسب در مضیقه هستند. در راستای حل این مشکل، دولت سیاست هایی را به اجرا گذاشته است.

به ویژه با توجه به این موضوع که برخی از سودجویان به انجام کارهای واسطه گری و مخرب در بازار مسکن می پردازند و قیمت مسکن و اجاره بها به شدت افزایش یافته است، رسیدگی به این موضوع اهمیت بالایی دارد.

از آنجائی که موضوع مسکن به یکی از مهم ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است، این مسئله در رأس اولویت های دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی قرار داشت. کارشناسان بر این باورند که این موضوع مهم باید در دولت بعدی نیز مورد توجه قرار بگیرد. به نحوی که دسترسی همگان به مسکن مناسب امکان پذیر باشد.

یکی از مشکلات پیش رو برای ساخت انبوه مسکن، عدم همکاری بانک هاست. بانک ها ترجیح می دهند به جای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، مبالغ خود را در بخش های پرسود به کار بیندازند. بر اساس قانون، بانک ها موظفند 20 درصد از تسهیلات شان را به بخش مسکن اختصاص دهند که در انجام این وظیفه قانونی خود تعلل می کنند.

تأکید توأمان دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به مسئله تأمین مسکن برای مردم بود

نظرات عباس مقتدای خوراسگانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را در خصوص دغدغه مندی شهید رئیسی در زمینه ساخت مسکن برای مردم جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

مقتدای خوراسگانی در خصوص توجه شهید رئیسی به موضوع مسکن و حل این مشکل در کشور تصریح کرد: آنچه باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، تأکید توأمان دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به مسئله تأمین مسکن برای مردم بود.

وی ادامه داد: پیشرفت هایی در زمینه مسکن به طوری که بتواند پاسخگوی نیاز کشور باشد، شاهد هستیم. مجلس یازدهم مصوبات خوبی در این زمینه داشت. دولت شهید رئیسی نیز در قالب طرح نهضت ملی و برخی طرح های دیگر به پیگیری موضوع مسکن پرداخت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی به صورت مکتوب و شفاهی و به طور ویژه همواره پیگیر موضوع تأمین مسکن مورد نیاز مردم بودند. جلسات دائمی در این خصوص برگزار می شد. دغدغه کلیدی شهید جمهور نیز بر این مسئله بوده است و باید در دولت بعدی نیز این پیگیری صورت بپذیرد. کارهای متوقف شده در دولت های قبلی در دولت شهید رئیسی در حال انجام بود و شهید رئیسی کم کاری دولت‌های قبلی را نیز به جان خرید و به دنبال رفع نیاز مردم در بحث مسکن از طریق ساخت مسکن توسط خود مردم بود. دولت بعدی که در حال شکل گیری است، باید کمک های لازم را به دولت برای تحقق ساخت مسکن بکند.

با تعامل دولت و مجلس در هر   استان سهمیه و نیاز ساخت مسکن مشخص شده است

مقتدای خوراسگانی گفت: بر اساس تعامل میان دولت و مجلس طرح ساخت مسکن در کشور در حال پیگیری است. در هر یک از استان ها سهمیه و نیاز ساخت مسکن مشخص شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت جدید نیز باید متناسب با میزان پیشرفت و اقدامات انجام شده، فعالیت های مفید و موثری را در تداوم ساخت مسکن در کشور انجام دهد.

مقتدای خوراسگانی گفت: طی ماه های آینده روند بررسی ساخت مسکن در کشور و تداوم و تقویت آن در دستور کار دولت و مجلسی است که در آینده نزدیک شکل می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به این که شورای عالی مسکن وجود دارد و با عنایت به این که دستگاه های اجرایی و وزارتخانه های مرتبط در این شورا حضور دارند، موضوع همکاری بانک ها و تأمین سرمایه برای ساخت مسکن و ضرورت عمل به قانون برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1403 اقتضا می کند که مفهوم همکاری وسیع بانکی شکل بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر نواقصی در زمینه همکاری بانک ها با پروژه های ساخت مسکن در کشور وجود دارد، باید دولت و مجلس آینده به سرعت این موضوع را بررسی، پیگیری و رفع نقض کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.