انتخابات

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز کشور: ایران توانست در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندس دانش‌بنیان محور به سمت توسعه همکاری‌ با کشورهایی نظیر عراق و سوریه و روسیه برود و حتی کاتالیست‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی روسیه به کار گرفته می شود که پیشرفتی چشمگیر است.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز کشور: کاتالیست‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی روسیه به کار گرفته می شود

به زعم بسیاری مشخصه اصلی سیاست­های دولت شهید رئیسی، اتکا به خود و استفاده از تمامی ظرفیت­ها و امکانات بود. افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و بهره­برداری از ظرفیت­های موجود در این زمینه در همین چارچوب قابل ارزیابی است.

در دولت سیزدهم، دیپلماسی فعال انرژی به اجرا گذاشته شد. به نحوی که مشتریان گذشته گازی حفظ شدند و مناقشات فیمابین به مذاکره و تعامل تبدیل شد. در همین راستا، شاهد تلاش­های شهید رئیسی برای احیای خط لوله صلح بودیم.

همسایگان در دیپلماسی انرژی دولت شهید رئیسی از اهمیت بالایی برخوردار بودند. به نحوی که از هر فرصتی برای افزایش تعاملات استفاده می شد. به زعم کارشناسان، این بهترین رویکردی است که می­توانیم در پیش بگیریم، زیرا به افزایش وابستگی کشورها به یکدیگر و بالا رفتن ضریب امنیت در منطقه منجر می شود.

استفاده از ظرفیت­های دانش­بنیانی و حمایت از دانش­بنیان­ها نیز به طور جدی در دستور دولت شهید رئیسی قرار داشت. به ویژه در صنایع نفت و گاز از توانمندی دانش­بنیان­ها استفاده شد. بیشترین قراردادها با دانش­بنیان­ها در این صنایع بسته شد و بسترسازی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها نیز انجام شد.

بر اثر صدور خدمات فنی و مهندسی توانستیم به سهامداری در پالایشگاه­های فراسرزمینی بپردازیم و بازارسازی تضمینی برای فروش نفت کشور داشته باشیم. تمامی این روندها به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و خنثی­سازی تحریم­ها انجامید.

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز کشور را در خصوص سیاست­های دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی به خبرنگار قدس تصریح کرد: در دولت سیزدهم گفتمان خودباوری جایگزین خودباختگی شد. بر اثر سیاست­گذاری­­های صحیح توانستیم به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی سیاست­گذاری­ های صحیحی انجام شد و دستاوردهای قابل توجهی به دست آمد. به طور مثال، صدور کاتالیست به روسیه از جمله دستاوردهای کشور در دولت سیزدهم بود که بر اثر استفاده از دستاوردهای دانش بنیانی محقق شد.

کفایتی گفت: بر اثر اجرای سیاست استفاده حداکثری از دستاوردهای دانش ­بنیانی در نهایت توانستیم به صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها بپردازیم. بنابراین، علاوه بر اینکه تحریم ­ها را خنثی کردیم و به فروش نفت و گاز کشور مبادرت کردیم، به کمک کشورهای دوست روی آوردیم و صدور خدمات فنی و مهندسی را در دستور کار قرار دادیم.

وی  گفت: ایران توانسته است در حوزه انرژی و به خصوص در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندس دانش‌بنیان محور با تکیه بر سیاست‌های صحیح دولت سیزدهم در صنعت نفت و گاز، به سمت توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان با کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه و روسیه برود و حتی کاتالیست‌های ایرانی در صنعت پتروشیمی روسیه به کار گرفته می‌شود که یک پیشرفت چشم‌گیر در صنعت نفت و گاز ایران بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.