۸ تیر

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه توسعه در مسیر تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد، گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب توجه به مدرسه الزامی است.

توجه به مدرسه لازمه تحقق گام دوم انقلاب است

به گزارش قدس خراسان، رضا مراد صحرایی روز جمعه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آموزشی در مشهد اظهار کرد: تربیت زیستی و بدنی یکی از اسناد تحول بنیادی است که در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به آن شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش اولویت نخست دولت سیزدهم بوده است، ادامه داد: طرح غربالگری سراسری، توجه به بهداشت دهان و دندان و تربیت روح و جسم از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت دانش‌آموزان بوده است.

وی تحقق عدالت آموزشی و تربیتی را از دیگر اهداف این وزارتخانه دانست و بیان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های ناشی از مولدسازی و اهتمام به کاهش تراکم کلاس‌های درس از اقدامات مهمی بود که در دولت شهید رئیسی تحقق یافت.

صحرایی با بیان اینکه میانگین دانش‌آموزان حاضر در کلاس در دولت سیزدهم به ۲۵ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون فقط ۱۰ درصد کلاس‌های درس دو نوبته هستند.

وزیر آموزش و پرورش سرانه آموزشی خراسان رضوی را نسبت به میانگین کشوری پایین دانست و گفت: مهاجرت به حاشیه کلانشهرها از جمله مشهد، یکی از دلایل پایین بودن سرانه آموزشی است که با افتتاح و اجرای عملیات‌های اجرایی طرح‌های پیش رو، این آمار بهبود می‌یابد.

امروز جمعه با حضور وزیر آموزش و پرورش از ۱۳۰ کلاس درس و چهار طرح دانش‌آموزی در مشهد و حاشیه این کلانشهر بهره‌برداری شد. همچنین عملیات اجرایی ساخت پنج هزار کلاس در خراسان رضوی، عملیات اجرایی ساختمان‌های ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» با تکیه بر ظرفیت مولدسازی، آغاز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.