رئیس سازمان فضایی ایران گفت: حوزه فضایی یک حوزه پرریسک و تحریمی است و با هر پرتاب صدای مخالفان ایران درمی‌آید.

پرتاب‌های فضایی ایران صدای مخالفان را بلند کرده است

به گزارش قدس آنلاین، گردهمایی فعالان بخش خصوصی فضایی کشور همراه با پاسداشت زحمات رئیس جمهور شهید امروز با حضور رئیس سازمان فضایی ایران و فعالان این حوزه در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران با بیان سخنانی در این گردهمایی گفت: حوزه فضایی حوزه روبه‌رشدی در دولت سیزدهم بود و اگر عزم رئیس جمهور شهید نبود این دستاوردها به ثمر نمی‌نشست. خواست رئیس جمهور و پیگیری‌های ایشان در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر بوده است.

وی گفت: حوزه فضایی یک حوزه پرریسک و تحریمی است و با هر پرتاب صدای مخالفان درمیاید و به لحاظ سیاسی اثرات جهانی دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ما تجربیات زیادی در سال‌های گذشته داشتیم و بعضاً در گذشته شاهد این بودیم که با یک تلفن یک برنامه فضایی متوقف می‌شد.

سالاریه گفت: برنامه فضایی در طی ۲ سال و ۸ ماه دستاوردهای زیادی داشته است. صنعت فضایی یک صنعت بسیار پرریسک و سخت است و بدون اعتماد ریسک‌پذیری پیشرفت در این حوزه امکان‌پذیر نیست. امروزه شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌های موفقیت‌آمیز در دنیا در ابتدای کار با تلاش‌های ناموفق همراه بوده است و بدون تلاش و پذیرفتن ریسک سند فضایی رشد نخواهد کرد.

وی گفت: برگزاری اولین جلسه شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال از دستاوردهای این دولت در حوزه فضایی است. شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به این مسأله داشتند و بسیاری از گزارش‌های ارسالی به دفتر رئیس جمهور شهید با بازخوردهای زیادی همراه بود.

رئیس سازمان فضایی گفت: در تمامی پروژه‌های ماهواره‌ای و پرتاب‌ها، به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه زیرسیستم‌ها و طراحی‌ها بخش خصوصی درگیر بوده است و فعال کردن بخش خصوصی مطالبه رئیس جمهور شهید بوده است.

وی گفت: وضعیت ما در مقایسه با ادوار گذشته در حجم قراردادها با بخش خصوصی و تعداد و موضوع و کیفیت پروژه‌ها بسیار مثبت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.