مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در این قرارگاه به دنبال تحقق و دسترسی فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان کشور هستیم.

قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش چه می‌کند؟

ضرغام پرنیان با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری و از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فلسفه اسلام، بحث عدالت اجتماعی است گفت: یکی از شقوق با اهمیت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است، یعنی بتوانیم فرصت‌ها و امکانات برابر را برای آموزش رسمی در دوران تحصیل دانش آموزان سطح کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه عدالت تربیتی چند بعد از جمله تجهیزات و امکانات، محتوا، فرصت‌های برابر دسترسی به اطلاعات و امکانات آموزشی دارد افزود: در آموزش و پرورش با توجه به احساس شدن خلاء و راهبری آن توسط مجموعه بالا دستی، وزیر آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرد تا با یک مجموعه بالادستی و با کمک همه معاونت‌ها، برای رفع فاصله‌های طبقاتی در آموزش و پرورش بسیج شوند.

مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسیر سازمان نوسازی، معاونت متوسطه، آموزش ابتدایی، معاونت پرورشی، معاونت تربیت بدنی به کمک قرارگاه می‌آیند ادامه داد: همه استان‌ها رصد و مناطق کم برخوردار بررسی و رفع مشکلات آن‌ها انجام می‌شود.

پرنیان با بیان اینکه ۲۶۱ منطقه آموزشی کشور به عنوان منطقه اولویت نخست برای رفع مشکلات مدارس شناسایی شده‌اند گفت: اگر مدرسه‌ای از نظر فضا و تجهیزات دچار مشکل باشد به کمک خیران، سازمان نوسازی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری مشکلات مدرسه حل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس در دو سال گذشته در مناطق روستایی ساخته شده است افزود: در قرارگاه عدالت تربیتی، مشکلات شناسایی و سازمان و معاونت‌های مربوطه مامور رفع مشکلات می‌شوند.

مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغه‌های عدالت تربیتی در آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع است ادامه داد: در حوزه محتوا، مسائل محتوایی و توانمندسازی معلمان، گروه‌های جهادی و موسسات خیریه‌ای تخصصی و معاونت‌های آموزش و پرورش در حال توانمندسازی معلمان مناطق کم برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.