انتخابات

روایت هولناک سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده فساد در فوتبال ایران نشان می‌دهد پرونده فاش شده در خصوص فساد در باشگاه کرمانی تنها یک بخش کوچکی از یک مافیای ترسناک بوده است.

ردپای مافیای فساد در یک باشگاه لیگ برتری/ پرونده جنجالی‌تری در راه است

به گزارش قدس آنلاین، روایت هولناک سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از پرونده فساد در فوتبال ایران نشان می‌دهد پرونده فاش شده در خصوص فساد در باشگاه کرمانی تنها یک بخش کوچکی از یک مافیای ترسناک بوده که در سال‌های اخیر با استفاده از نفوذ مدیریتی و رسانه‌ای باند تحت کنترل خود از منابع دولتی به روش‌های نامشروع و نامتعارف به کسب درآمد پرداختند.

رونمایی علی خضریان از جزئیات پرونده فساد در فوتبال و اثرگذاری جریان مافیایی موجود در فوتبال این واقعیت را برملا کرد که اگر با دقت زوایایی مختلف این پرونده توسط نهادهای نظارتی و قضایی پیگیری نشود، همچنان جریان مسموم و مافیایی دلالی به فعالیت خود ادامه خواهند داد .ارتباط سرشاخه‌های این جریان با برخی چهره‌های آن سوی مرز امروز به شکل علنی محرز شده و مشخص است برخی از بازیگران این شبکه مافیایی با ایجاد فضاهای غیرواقعی نقش تأثیرگذاری در بالا رفتن نرخ فوتبال در جامعه ایفا کردند.

حالا سؤال جدی اینجاست که چه ساز و کاری برای مقابله با این فرایند و سودجویی محض در فوتبال ایران وجود خواهد داشت که در فصل آتی با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط فدراسیون فوتبال دوباره اتفاقات بحث برانگیز در ارتباط با عدد و ارقام قراردادهای نجومی تکرار نشود؟ گفته می‌شود مدیران فدراسیون فوتبال در نامه‌ای محرمانه به دستگاه‌های نظارتی اعلام کردند این فدراسیون تا جایی که ممکن بوده شیوه‌های دور زدن قانون را مسدود کرده، اما برخی مدیران همچنان قوانین جاری را دور می زنند تا به اصطلاح خود ترکیب تیم‌های خود را پرستاره ببندند.

یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال می گوید: مجموعه مدیریتی فوتبال اعتقاد به رعایت قانون دارد اما وقتی مدیر یک باشگاه اهمیتی به قانون نمی‌دهد و صرفاً آنچه خود دوست دارد را عملیاتی می‌کند دیگر راهی برای قانون‌مداری باقی نمی‌ماند، باید  فرهنگ قانون‌مداری را پیش از در نظر گرفتن جرایم بالا ببریم تا هر کسی خودش را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بداند.

وی که تمایلی به ذکر نامش نداشت در ادامه توضیح داد: باشگاه‌های خصوصی مشکل زیادی ندارند، بزرگ‌ترین مشکلات ما به تیم‌های صنعتی برمی گردد، متأسفانه نظارت داخلی نیز در این مجموعه‌ها کمرنگ است.

همزمان با این فعل و انفعالات گفته می‌شود مدیران یک باشگاه لیگ برتری سرشناس پس از بررسی اسناد و مدارک مالی مجموعه تحت مدیریت خود متوجه شدند تمامی گزارش‌ها و قراردادهای این باشگاه در جریان لیگ بیست و سوم به صورت غیر واقعی در سایت فدراسیون فوتبال بارگذاری شده و همه بازیکنان این تیم به صورت همزمان دارای متمم‌های دیگری نیز هستند که امروز به واسطه آن‌ها باشگاه طرف قرارداد بایستی مبالغ هنگفت را به عنوان پاداش و آیتم‌های جداگانه به بازیکنان پرداخت کنند که مجموع این رقم‌ها نزدیک به کل بودجه تخصیص یافته از سوی فدراسیون به آن باشگاه برای یک فصل است، به همین علت با ارسال گزارشی محرمانه به دستگاه‌های نظارتی خواستار ورود آن‌ها به این ماجرا شدند تا مشخص شود اتفاقات پشت پرده فصل و نقل و انتقالات بر اساس چه زد و بندهای صورت گرفته است. به نظر می رسد یک پرونده جنجالی‌تر از مس کرمان در راه است که می‌تواند فوتبال ایران را به‌شدت تحت تأثیر خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.