انتخابات

آیین بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهد - کربلا صبح جمعه در محل مسجد «بقیه الاعظم(عج)» مشهد با حضور اعضای کاروان و بدرقه‌کنندگان برگزار شد.

بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهد - کربلا

به گزارش قدس خراسان، آیین بدرقه بیست و سومین کاروان پیاده مشهد - کربلا صبح جمعه در محل مسجد «بقیه الاعظم» مشهد با سحنرانی تولیت آستان قدس رضوی و حضور اعضای کاروان و بدرقه‌کنندگان برگزار شد.


برای عاشقان اباعبدالله (ع) چه چیزی بهتر از این که آغاز راهشان با عزاداری فرزند ارباب باشد. ۲۶۰۰ کیلومتر پیاده روی از مشهد امام رضا(ع) تا مشهد شهدای کربلا شروعش که با ذکر عزای امام باقر(ع) باشد حتماً شیرینی‌های گام زدن در راه رسیدن به کربلا را دوچندان می‌نماید. زائری که از برازجان استان بوشهر در کاروان عاشق اباعبدالله(ع) همراه است این را می‌گوید.
مردم برای بدرقه کاروان بیست و سوم سنگ تمام گذاشته‌اند. جمعه روز تعطیل، از خواب سرصبح زدن و حتی ساعاتی قبل از شروع مراسم (۷ صبح) سرقرار عاشقی حاضر شدن قدری اراده می‌خواهد و خروارها عشق به حسین(ع) که بخواهی زائران بی‌نظیر سیدالشهدا را بدرقه کنی. خیلی‌ها آمده بودند از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و حتی کودکان و کوچکترها. راستی سهم عاشقان کوچک حسین(ع) سهمی بزرگ بود در بدرقه زائران نازنینش. بین ۱۳۰ زائرسفیدپوش و خوشا به سعادت اباعبدلله (ع) زواری دیده می‌شدند گرچه کم سن و سال و در قد و قواره کوچک اما با هر کدامشان که هم کلام می‌شدی اراده‌ای داشتند استوار. سؤال این بود این‌ها راه بیش از ۸۰ روز بی‌خوابی و سختی را چگونه قرار است تحمل کنی؟ پاسخ مشترکشان این بود که همه سختی‌های این راه به اندازه یک روز سختی و مشقتی که کودکان کاروان امام حسین(ع) کشیدند نیست!

پاسخی سوزناک برای سختی‌های سفر
محمدجواد مؤدب که ۱۲ ساله است نکته‌ای گوشزد می‌کند که تمام وجودم را می‌سوزاند. این مردمی که امروز آمدند به بدرقه ما هرچه لطف داشتند در حق ما روا داشتند در مسیر راه هم شنیدیم هم در ایران و هم در عراق استقبال‌کنندگان به گرمی بدرقه می‌کنند زائران امام حسین(ع) را اما آیا با کاروان اسرای اباعبدالله (ع) نیز همین گونه رفتارشد؟ پس ذره‌ای از سختی‌های آن کاروان بر ما نخواهد گذشت.
پیرمرد برازجانی که گویا جانباز هم هست دومین سفر است که از مشهد تا کربلا را همراه کاروان عاشقان ارباب طی می‌کند از خاطرات سفرقبلی‌اش گفت برایمان. ابراهیمی از پسر بچه عراقی گفت که مادرش قبل از خروج از خانه گفته بود که شب بدون آوردن زائری از زائران امام حسین(ع) به خانه برنگردی در حالی که خودشان در سختی زندگی می‌کردند و ما را به اصرار و به زور به خانه خود مهمان کرده بود!

بدرقه‌ای با اشک و التماس دعا
حسین(ع) چه کرده با این مردم که مرد جوان بیرجندی پسر بچه ۱۰ ساله‌اش را همراه خود می‌کند تا رنج‌ها و مشقات سفر چند هزارکیلومتری پیاده را ببیند و با خود به کربلا ببرد. علی آبادی پسر۱۰ ساله‌اش را فدایی عبدالله بن حسن(ع) می‌داند با سن و سال کمی که دارد.
بدرقه زائران پیاده ارباب در قرار بیست و سوم عاشقی‌شان از مشهد به کربلا همه چیز داشت. اشک‌هایی که بی‌اختیار برگونه زن و مردهایی جاری می‌شد که همه آن‌ها ملتمس دعای زئرانش بودند. ندبه خوانی حاج محمود کریمی و سوز نوای عاشقانه‌اش فیضی بزرگ به همه داد و سخنان راهگشای تولیت آستان قدس رضوی روشنگرانه نقشه راه را برای زئران پیاده از مشهد تا به کربلا تبیین نمود.

130 عاشق از 10 استان
مدیرکاروان پیاده مشهد به کربلا نیز در رابطه با بیست و سومین حرکت این کاروان گفت: در کاروان امسال 130 نفر از عاشقان اباعبدلله (ع) از استان های خراسان رضوی و جنوبی ، فارس ، بوشهر، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران ، مازندران ، گلستان و کرمانشاه حضور دارند و مسیر 2600 کیلومتری مشهد تا کربلا را در 72 روز پیاده طی خواهند کرد.
علی حقیری پور ادامه داد: اولین هدف این کاوران اشاعه فرهنگ حسینی و علوی در جامعه است برای همین هم هست که می بیند از کودکان 10 – 12 ساله تا پیرمرد 86 ساله در بین ما حضور دارند تا تمام افراد جامعه درگیر این مساله و درک موقعیت حساس قیام حسینی باشند. ضمن اینکه شعار ما برای اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» است و شرکت در نماز جمعه و شروع حرکت کاروان از صحن قدس حرم امام رضا(ع) به خاطر اعلام دفاع از مردم مظلوم فلسطین است. شعار دوم ما پاسداشت مقام شهید جمهورمان خواهد بود. امسال یکی از اهداف و نذرهایی که بچه دارند این است تا به نیابت از آقای رئیسی در راه رسیدن به کربلا قدم بردارند.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.