اسماعیل فرغلی، هنرمند مصری از آمادگی خود برای ارائه تفسیر قرآن به زبان اشاره جهت استفاده ناشنوایان و کم‌شنوایان مصری خبر داد.

برنامه هنرمند مصری برای ارائه تفسیر قرآن به زبان اشاره

به نقل از اخبار الیوم، اسماعیل فرغلی، هنرمند مصری از طرح خود برای ارائه تفسیر قرآن به زبان اشاره برای استفاده ناشنوایان و کم‌شنوایان مصری خبر داد. 

وی در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیات این طرح خود را بیان کرد. به گفته فرغلی ایده این طرح هنگامی که به ذهن او رسید که یکی از دوستانش  از وی خواست در یک  نمایش برای ناشنوایان و کم‌شنوایان شرکت کند. وی افزود: «پس از آن بود که به این موضوع علاقه‌مند شدم، بیش از ۸ میلیون نفر در مصر ناشنوا یا کم شنوا هستند و بالغ بر ۹۰ درصد آنها بی‌سواد هستند، من تصمیم گرفتم تا آنها را به جامعه بازگردانم.»

به گفته این هنرمند مصری او با دارالافتاء مصر تماس گرفت تا درباره امکان ترجمه خطبه‌های نماز جمعه برای ناشنوایان و کم شنوایان اطلاع کسب کند. دارالافتاء در پاسخ به این پرسش او تصریح کرد: استماع خطبه نماز جمعه مستحب است اما نماز جمعه واجب است. فرغلی تأکید کرد: ما به کمک متخصصان در حال آماده‌سازی تفسیر قرآن به زبان اشاره و همچنین آماده‌سازی مواد درسی به زبان اشاره با هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در میان ناشنوایان و کم‌شنوایان هستیم.  

در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای برای آموزش قرآن کریم به افراد کم‌توان صورت گرفته است، آماده‌سازی و چاپ گسترده قرآن به خط بریل در کنار آماده‌سازی و تدوین مجموعه‌های ترجمه و تفسیر قرآن کریم به زبان اشاره برای ناشنوایان و کم‌شنوایان از مهمترین این برنامه‌ها بوده است، با این حال به گفته کارشناسان هنوز راه زیادی برای رسیدن به سطح استاندارد در این زمینه باقی مانده است. 

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.