انتخابات

فرماندار مشهد درباره حضور نامزدها در این شهر گفت: چهار نفر از نامزدهای انتخابات درخواست حضور در مشهد در روز چهارشنبه را داده‌اند و تاکنون حضور سه نامزد آقایان جلیلی، قالیباف و پزشکیان در مشهد قطعی شده و هنوز حضور آقای قاضی‌زاده هاشمی قطعی نشده است.

حضور سه نامزد انتخابات در مشهد قطعی شده است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر امروز در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: براساس قانون که تکلیف کرده بعد از شهادت رئیس جمهور باید در ظرف 50 روز انتخابات برگزار شود، در هشتم تیرماه باید رویداد بزرگی را در کشور برگزار کنیم.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از ابلاغ وزیر کشور، در شهرستان مشهد ستاد انتخابات را تشکیل دادیم و تغییراتی را با توجه به اهمیت موضوع و کوتاه بودن فرآیند انتخابات در ستاد انتخابات ایجاد کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مشارکت حداکثری در این انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است، کمیته بانوان را در کنار کمیته مشارکت به ستاد انتخابات اضافه کردیم، همچنین کمیته آموزش که ذیل کمیته اجرایی بود را به‌عنوان یک کمیته مستقل ایجاد کردیم تا بتوانیم آموزش عوامل اجرایی را در یک فرصت کوتاه‌تری مدیریت کنیم.

داوری بیان کرد: امکانات و اقلام را نیز باید در فرصت کوتاهی برای برگزاری انتخابات مهیا می‌کردیم، بنابراین کمیته اقلام را نیز اضافه کردیم و کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان مشهد از ۱۳ کمیته به ۱۵ کمیته افزایش پیدا کردند.

فرماندار مشهد درباره تشکیل هیأت اجرایی انتخابات در این شهرستان گفت: هیأت اجرایی در موعد مقرر با هشت نفر از معتمدین، یک نفر از شورای شهرستان و چهار نفر عوامل حقوقی هیأت اجرایی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در زمینه جانمایی صندوق‌های رأی در دو مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم، یک هزار و ۹۲۰ شعبه اخذ رأی در سطح مشهد جانمایی شد، در این زمینه تلاش کردیم که مردم بتوانند به‌راحتی و در یک فضای مناسب در روز جمعه رأی دهند.

داوری با بیان اینکه فعالیت تبلیغاتی برای فضاسازی جهت مشارکت حداکثری در دستورکار قرار گرفته است، عنوان کرد: کمیته مشارکت با برگزاری نشست‌هایی با اقشار مختلف این روند را پیگیری کرد تا بتوانیم همزمان با فرآیند اجرایی در امر مشارکت و فضاسازی شهرستان نیز مشارکت کنیم، همچنین در این زمینه همایش‌هایی را برای اقشار مختلف برگزار کردیم و در موضوع اهمیت ریاست جمهوری گفتمان صورت گرفت. همچنین فعال‌سازی بانوان شهرستان مشهد نیز در زمینه انتخابات در دستورکار قرار گرفت و در این راستا نیز جلسات متفاوت و متعددی برگزار شد.

فرماندار مشهد متذکر شد: حدود ۳۵ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی را برای مدیریت شعب اخذ رأی انتخاب و در سامانه وزارت کشور ثبت ‌کردیم، این افراد از بین مردم و به‌صورت بومی شناسایی شده و آموزش دیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با شروع تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری ستادها در سطح شهر فعالیت خود را آغاز کردند و جلساتی را با مسئولان ستادهای انتخاباتی برگزار کردیم، در این جلسه قوانین را گوشزد کردیم و اعلام آمادگی کردیم که در سطح شهرستان با همه ستادها به‌صورت عادلانه همکاری داشته باشیم تا بتوانند برنامه‌های نامزدهایشان را اعلام کنند.

داوری ادامه داد: فضاهایی که امکان داشت در اختیار نامزدها قرار بگیرد برنامه‌ریزی شد تا به صورت عادلانه در اختیار ستادها قرار بگیرد و اکنون برنامه‌ها در حال اجراست.

فرماندار مشهد بیان کرد: در حال بررسی مباحث امنیتی در سطح شهرستان هستیم و ارکان امنیتی در تلاش هستند که فضایی مناسب و امن را برای برگزاری انتخابات ایجاد کنند، افق کاری ما مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات است تا بتوانیم انتخابات ریاست جمهوری را به‌صورت باشکوه در هشتم تیرماه برگزار کنیم.

وی متذکر شد: در شعب اخذ رأی به غیر از عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی مانند دوره گذشته نیروهایی از دانش‌آموزان متوسطه دوم نیز به‌عنوان نمایندگان آینده‌ساز فرمانداری حضور دارند تا برای دوره‌های بعدی انتخابات آموزش ببینند و در آینده در این زمینه فعالیت کنند و اکنون برای نسل نوجوان سفیری برای انعکاس برگزاری انتخابات آزاد و سالم در کشور باشند.

داوری بیان کرد: شهرداری مشهد نیز یک روز قبل از شروع تبلیغات بیلبوردهای تبلیغاتی را در سطح شهر به‌ویژه در چهارراه‌ها نصب کرده که مکان‌هایی برای تبلیغ نامزدها است، همچنین اقداماتی را نیز برای تشویق به مشارکت حداکثری در انتخابات و اطلاع‌رسانی در سطح شهر انجام داده است.

وی در خصوص حضور نامزدها در مشهد افزود: ستادها در راستای چگونگی برگزاری مراسمات با ما در تعامل هستند و قطعا هر زمان مکان‌های برگزاری مراسم را مشخص کنند و به تأیید هیأت اجرایی برسد، خودشان اعلام می‌کنند.

داوری متذکر شد: موضوع برگزاری برنامه‌های نامزدها بیشتر مربوط به هیأت اجرایی انتخابات است و مباحث امنیتی و نظارتی بیشتر مدنظر است و به شورای تأمین نیز ارتباطی ندارد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تاکنون هیچ ستادی درخواست رد شده‌ای در مشهد نداشته است، گفت: اگر ستادی اعلام کرده که من درخواست مجوز دادم و به من مجوز ندادند باید به صورت کتبی مدارکش را منتشر کند، اینکه کسی در فضای مجازی مدعی شود قابل اعتنا نیست.

وی عنوان کرد: متولی ایجاد پرونده و برخورد با وعده و وعیدهای غیرقانونی نامزدها دستگاه قضایی است، ما نیز در هیأت‌های اجرایی این موارد را جمع‌بندی می‌کنیم و برای دستگاه‌های قضایی می‌فرستیم.

داوری از افزایش 15 درصدی شعب اخذ رأی در مشهد خبر داد و گفت: در انتخابات دوره گذشته انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری همزمان برگزار شد و قاعدتاً شعب باید کمتر می‌بود اما با توجه به تدابیری که اندیشیدم، تعداد شعب اخذ رأی در مشهد افزایش پیدا کرده است.

فرماندار مشهد در خصوص حساسیت برگزاری همزمان سخنرانی نامزدهای انتخاباتی در این شهر متذکر شد: قطعا در برگزاری سخنرانی‌های نامزدهای ریاست جمهوری دخالت می‌کنیم تا تداخلی بین طرفداران در شهر به وجود نیاید و اگر این مشکل باشد، قطعاً تذکر می‌دهیم و یا با کمک ستادها مکان سخنرانی‌ها را جابه‌جا می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.