انتخابات

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی گفت:

تامین امنیت انتخابات درخراسان رضوی با ۲۰ هزار نیروی امنیتی

به گزارش قدس خراسان، محمد زهدی با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان‌رضوی که در آستانه  چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در محل استانداری برگزار شد با اشاره به روند آماده سازی شهرها و روستاهای استان درجهت انجام روند انتخابات گفت: با تلاش شبانه روزی و با توجه به اینکه برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جهوری زودهنگام است تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی اظهار داشت: درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و انتخابات زودهنگام در کمترین زمان ممکن جلسات وکارگروه‌های مختلف برای تامین امنیت در قبل، حین و بعد انتخابات برگزار شد که این راستا و بنابر قانون، تمهیدات انتخابات اتخاذ شده است و امیدواریم با حضورپرشور مردم  در روز جمعه حماسه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقم بخورد..

وی با تاکید بر این موضوع که همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و در امنیت کامل درخراسان رضوی فراهم است افزود: به لحاظ امنیتی، تاکنون مشکل خاصی نداشته‌ایم. باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، چهار رکن مهم انتخابات رقابت، سلامت، مشارکت و امنیت است که به‌لحاظ وظیفه، تمهیدات امنیتی لازم برای این مهم پیش‌بینی شده است و ارکان اطلاعاتی و امنیتی در استان نسبت به وظایف خود کاملا توجیه هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت مقابله با هرگونه تهدید امنیتی اتخاذ شده است، گفت: در راستای برقراری امنیت کامل، ۲۰ هزار نفر نیروی امنیتی در سه لایه مراقبت و حفاظت از صندوق‌ها، نظم داخل شعب و نیز محل بیرون شعبه‌های اخذ رای را برعهده دارند که در صورت نیاز نیروهایی از بسیج نیز به آن‌ها اضافه خواهند شد..

زهدی همچنین درباره فراهم آوردن امنیت زیرساخت‌های مرتبط با برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای و سایر نقاط بیان کرد: برای حفاظت از زیرساخت‌ها، برق و فیبر نوری که مرتبط با انتخابات است نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است در این راستا باید بگویم چنانچه قطعی برق اتفاق افتاد دستگاه‌ها مجهز به باطری هستند چنانچه این باطری‌ها نیز مشکلی برایش ایجاد شد از باطری خودرو نیز می‌شود استفاده نمود و چنانچه باز هم مشکل باقی بود با تمهیداتی که اتخاذ شذه  از سیستم برق ژنراتورها و برق اضطراری استفاده خواهد شد تا روند انجام انتخابات با مشکل مواجه نشود..

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی همچنین اظهارداشت: فرمانداری‌های ۳۴ شهرستان استان در زمینه تامین امنیت انتخابات توجیه شده اند و موضوعات امنیتی رصد شده اند و مهیای برگزاری انتخاباتی پرشور هستیم.

وی در پاسخ به پرسش قدس در خصوص اینکه در صورت به دور دوم کشیده شدن انتخابات آیا شرایط برای برگزاری دور دوم در امنیت کامل در مدت کم بین مرحله اول و دوم در استان فراهم خواهد شد گفت: چنانچه انتخابات به دور دوم برسد، که زمان ۱۵ تیر و بعد از یک هفته از مرحله اول خواهد بود ما از همین الان، تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم و آمادگی کامل داریم.

زهدی همچنین درباره اطلس امنیتی که برای شهرهای مختلف استان ترسیم شده است نیز بیان کرد: برای کل استان، اطلس امنیتی پیش‌بینی شده و شرایط امنیتی هر شهرستان مشخص است و بنابر آن، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.