انتخابات

تساوی ایتالیا و کرواسی در آخرین بازی دو تیم از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با چند اتفاق ویژه برای دو بازیکن دو تیم همراه بود.

صعود لوکیتا به رده سوم/ نخستین گل یک ایتالیایی

به گزارش قدس آنلاین، لوکیتا به رده سوم بازیکنان اروپایی هم که بیشترین بازی ملی را دارند، صعود کرد؛ کریستیانو رونالدو (پرتغال) ۲۰۹، سرخیو راموس (اسپانیا) ۱۸۰، لوکا مودریچ (کرواسی) ۱۷۸بازی ملی (در ۱۸سال). او اگر با کرواسی بدشانس به دور بعد راه می‌یافت، از لحاظ تعداد بازی در دور نهایی یورو به رکورد بوفون و کیلینی می‌رسید. بیشترین بازی بازیکنان در یورو: ۲۷بازی کریستیانو رونالدو، ۲۱بازی پپه، ۱۹بازی ژائو موتینیو، ۱۸بازی لئوناردو بونوچی، باستین شواین‌اشتایگر و مانوئل نویر (نویر باسابقه‌ترین دروازه‌بان ادوار یورو شد)، ۱۷بازی جورجو کیلینی، جانلوییجی بوفون و تونی کروس، ۱۶بازی ادوین فاندرسار، اینیستا، روی پاتریشیو، لیلیان تورام، جوردی آلبا، سسک فابرگاس، توماس مولر و لوکا مودریچ.

بین پنالتی مهارشده لوکا مودریچ و گل ابتدایی او فقط ۳۳ ثانیه فاصله بود؛ ششمین گل او در یورو یا جام جهانی برای کرواسی. درواقع، او دومین بازیکنی است که در ۴دوره مختلف یورو پس از کریستیانو رونالدو(۵) موفق به گلزنی شده است.

کرواسی اکنون نتوانسته است هر یک از ۳پنالتی اخیر خود را در رقابت‌های بزرگ گل کند. آنها تنها ۲ پنالتی از ۶ پنالتی آخر خود را (از جمله پنالتی‌های آخر مسابقه) به گل تبدیل کرده‌اند.

دوناروما تنها ۲بار از ۷پنالتی آخر علیه ایتالیا را نتوانسته مهار کند؛ ۴پنالتی را مهار کرده و یکی هم به دیرک دروازه‌اش خورده.

ماتیا زاکانی نخستین گل خود را برای ایتالیا به ثمر رساند، درحالی‌که در دقیقه ۹۷ و ۱۹ ثانیه، این دومین گل دیرهنگام در وقت قانونی ادوار یورو بود؛ پس از گل کوین کسوبوت مجارستانی مقابل اسکاتلند(۹۹:۳۳).

ایتالیا به‌مدت ۲۸۱دقیقه بدون گل بود اما زاکانی در ثانیه آخر ایتالیا را در تورنمنت نگه داشت. این گل نهمین گل رقابت‌های امسال در وقت اضافه نیمه دوم بود که در حال حاضر با بالاترین تعداد گل در مسابقات قهرمانی اروپا برابری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.