انتخابات

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند و این بار نوبتی هم که باشد روسیه ۳۶ شهروند نیوزیلند را ممنوع الورود به این کشور و آن را تحریم کرد.

ممنوعیت ورود ۳۶ شهروند نیوزیلند؛ تحریم جدید روسیه علیه این کشور

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت امسال رویترز نوشت: دولت نیوزیلند از تحریم‌های ضد روسی جدید همسو با متحدان غربی خود خبر داد.

در بیانیه دولت نیوزیلند آمده است که نیوزیلند تحریم‌های ضد روسیه را با هدف قرار دادن ۱۸ شرکت و ۹ فرد گسترش می‌دهد، البته پیش تر وزارت خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وینستون پیترز وزیر خارجه این کشور تحریم‌های بیشتری را علیه ۲۸ فرد و ۱۴ نهادی که از حمله روسیه به اوکراین حمایت نظامی و استراتژیک می‌کنند، اعلام کرده است، نیوزیلند همچنین اعلام کرد که این کشور ۳.۱ میلیون دلار کمک بشردوستانه به اوکراین اختصاص داده است.

همان زمان «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

حالا امروز خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ممنوعیت ورود ۳۶ شهروند نیوزیلند را به عنوان اقدامی تلافی جویانه در برابر تحریم‌های این کشور اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در پاسخ به تحریم‌های سیاسی علیه افراد و نهادهای روسیه که توسط دولت نیوزیلند به عنوان بخشی از کمپین روس‌هراسی غرب اعمال شده است، ورود ۳۶ شهروند نیوزیلند شامل سیاستمداران، روسای سازمان‌های امنیتی و استادان دانشگاه به روسیه ممنوع شده است.

در لیست سیاه روسیه اسامی روزنامه‌نگاران نیوزیلندی نیز دیده می‌شود که در خبرها و مطالب خود علیه دولت روسیه تبلیغ می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.