رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد مردم و کنترل تورم از مطالبات مردم در تریبون انتخاباتی قدس بود.

مردم در تریبون انتخاباتی قدس از مطالبات خود می‌گویند

به گزارش قدس خراسان، مرتضی رمضانیان نخستین فردی بود که با حضور در شعبه اخذ رأی روزنامه قدس، در خصوص انتظاراتش از رئیس جمهور دوره چهاردهم گفت: مطالبه اصلی مردم از دولت جدید و رئیس جمهور آینده ساماندهی و توجه به معیشت مردم و اقتصاد کشور است.
این کارمند بخش دولتی در ادامه افزود: رئیس جمهور باید به فکر نسل آینده باشد چراکه این افراد مملکت و کشور را خواهند ساخت.

لزوم توجه دولت آینده به اقتصاد و کنترل تورم

در ادامه فاطمه رفیع‌زاده که خانه دار است در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور آینده گفت: رئیس جمهور آینده باید به قول‌ها و وعده‌هایی که قبل از انتخابات در مناظره داده است عمل کند.
وی افزود: مهمترین مسأله‌ای که مردم درگیر هستند اقتصاد و کنترل تورم است که دولت جدید باید به آن توجه ویژه کند.

توجه به مشکلات زیرساختی و روبنایی در حوزه زیارت

در ادامه بنیامین یوسف‌زاده، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی در خصوص مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده گفت: رسیدگی به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم بسیار اهمیت دارد و قطعاً دولت آینده باید در زمینه اقتصاد و معیشت مردم برنامه‌های تدوین شده داشته باشد.
این فعال رسانه‌ای افزود: بنده به عنوان یک فرد رسانه‌ای معتقدم که موضوعی که دولت آینده باید به آن توجه داشته باشد، ارتباط نزدیک با مردم و پاسخگویی به آن‌ها است. دولتی که نتواند در زمینه ارتباط با مردم خوب عمل کند با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
یوسف زاده در ادامه با تاکید بر اینکه وعده‌های داده شده در خصوص شهر مشهد از جمله قطار برقی باید عملی شود، گفت: شهر مشهد با توجه به پایتخت معنوی ایران و ظرفیت‌هایی که به واسطه وجود امام رضا (ع) دارد نیازمند توجه بیشتری است.
وی با اشاره به موضوع بحران آب در مشهد گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد مشکلات زیرساختی و روبنایی در حوزه زیارت دارد باید به این حوزه در مشهد توجه بیشتری شود.

اتخاذ تدابیر بیشتر برای حل مشکلات زنان

در ادامه فاطمه شیشه چی، یک بانوی خانه دار با تاکید بر اینکه مادران در دانشگاه و جامعه مشکلات زیادی دارند، گفت: به عنوان یک مادر و یک زن از دولت آینده خواستار توجه بیشتر به زنان و بانوان کشور هستم.
وی به هزینه‌ها و مشکلات مادران در دوران بارداری و شیردهی تاکید کرد و افزود: در محیط کار لازم است دولت تدابیری برای رفاه بیشتر بانوان داشته باشد. امیدواریم دولت آینده در خصوص رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان راه شهید رئیسی را دنبال کند.

اهمیت سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در کشور

در ادامه این گزارش محمد جعفری نژاد، مدیر درآمدها و منابع آستان قدس رضوی گفت: با توجه به وضعیت کشور مطالبه اول مردم از رئیس جمهور آینده در حوزه اقتصاد است و در دولت شهید رئیسی تغییرات قابل توجهی در حوزه اقتصاد دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه بار فشار اقتصادی بیشتر روی قشر ضعیف جامعه است، ادامه داد: ما باید به سمت رشد اقتصادی کشور حرکت کنیم تا بتوانیم تورم را در اقتصاد کشور کنترل کنیم.

جعفری نژاد در خصوص مطالبه دوم مردم از رئیس جمهور، افزود: عزت و اقتدار کشور بسیار مهم است و بعد از عملیات «وعده صادق» شکوه و عظمتی بزرگ برای ایران در عرصه بین المللی ایجاد شد که ما معتقدیم این راه باید ادامه پیدا کند.

مدیر درآمدها و منابع آستان قدس رضوی بیان کرد: مسائل مربوط به مشهد و خراسان رضوی ملی است و همانطور که در سند ملی زیارت هم دیده شده است مشهد پایتخت معنوی ایران است و ما سالانه میزبان میلیون ها زائر هستیم و با توجه به این موضوع نگاه دولت باید ملی باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید زیرساخت هایی را فراهم کند تا عموم مردم در حوزه اقتصاد سرمایه‌هایشان را به میدان بیاورند، گفت: برای رشد اقتصادی نیازمند سرمایه هستیم و این سرمایه از دو مسیر می‌تواند تامین شود.

جعفری نژاد با تاکید بر افزایش توسعه اقتصادی، افزود: یکی از مشکلات کشور تفاوت میان بازدهی سرمایه و کار است که بازدهی سرمایه بازدهی خوبی دارد. به میدان آوردن عموم مردم برای سرمایه گذاری و کمک به اقتصاد کشور به توزیع عادلانه درآمد و کاهش ضریب جینی کمک می کند.

تسهیل ازدواج جوانان

همچنین سید حسن علمداری یکی از بازنشستگان اداره آموزش و پرورش در خصوص مطالبه خود از رئیس جمهور آینده گفت: مطالبه اصلی بنده بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد برای جوانان است.
وی افزود: مسکن و شغل دو عنصر مهم برای جوانان به شمار می‌رود و امیدواریم رئیس جمهور آینده موضوع ازدواج جوانان را تسهیل کند.

رئیس جمهور به تمامی وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند

در ادامه لیلا اقبالی، دانشجوی مقطع دکتری رشته تعلیم و تربیت در خصوص مطالبه خود از رئیس جمهور آینده گفت: مشکل اصلی مردم اقتصادی است و هر کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید درد مردم را بفهمد.
وی با اشاره به اینکه موضوع عزت و احترام کشور در روابط با کشورهای دیگر برای مردم بسیار مهم است، افزود: بیکاری و تورم در کشور باید هرچه زودتر کنترل شود و به جای شعار و وعده‌های پوچ به فکر درد مردم باشند.
اقبالی ادامه داد: در کشور نقش زنان خانه دار جدی گرفته نشده و دیده نمی‌شود و باید دولت توجه ویژه‌ای به بحث فرهنگی و اجتماعی برای زنان خانه دار داشته باشد.

رئیس جمهور آینده پیرو خط، ولی فقیه باشد

همچنین زهرا میرشکار یکی دیگر از حاضران در تریبون انتخاباتی قدس می‌گوید: توقع و درخواستم از رئیس جمهور آینده این است که برای کشور و بهبود وضعیت اقتصادی برنامه‌های مناسبی داشته باشد و راه و خط ولایت فقیه را دنبال کند.
وی افزود: ما مردم و مسئولین باید بتوانیم در کنار هم پیشرفت داشته باشیم و مثل همیشه ایرانی سربلند، شاد و سرافراز را به ارمغان بیاوریم.
بیشترین مطالبه مردم در تریبون انتخاباتی روزنامه قدس از رئیس جمهور آینده این است که به فکر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد و همچنین با رسیدگی به حوزه مسکن و اشتغال در تسهیل امر ازدواج جوانان و نیز امور رفاهی بانوان و رفع مشکلات این قشر اهتمام بورزد.


منتخب صندوق های رأی، منتخب همه مردم است

مدیر عامل آبادگران با حضور در محل شعبه اخذ رای مؤسسه فرهنگی قدس در تریبون انتخاباتی این مؤسسه عنوان کرد: انتخابات روز شکوه ملی و پاسداشت مردم سالاری دینی است و مردم ایران برای به دست آوردن حق انتخاب هزینه‌های بسیار زیادی داده است و باید قدددان این نعمت باشیم. نظرسنجی‌های زیادی در چند روز اخیر اتفاق افتاد اما بزرگترین نظر سنجی در انتخابات امروز اتفاق می‌افتد و مردم مشخص می‌کنند چه کسی رئیس جمهور آینده باشد.
مصطفی شریف افزود: همه زحماتی که در عرصه انتخابات می‌افتد برای این است که مشارکت بالا باشد تا فردی اصلح انتخاب شود و در این شرایط حساس مسئولیت مهم ریاست جمهوری را تحویل بگیرد و به وظیفه خود عمل کند و به لطف خدا ایرانی آباد و سربلند را پیش از پیش محقق کند. از فردا صبح این رقابت پایان یافته و تک تک ایرانیان فردا فراغ از هر نتیجه‌ای در کنار هم برای آبادانی ایران عزیز تلاش خواهد کرد و قطعاً منتخب صندوق‌های رأی، منتخب همه مردم است.
مدیرعامل آبادگران تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری مسأله اقتصاد امروز مهمترین مسأله کشور است و انتظار مردم بهبود وضعیت اقتصادی، معیشتی، اشتغال و مباحث مربوط به اقتصاد است. شهید رئیسی عزیزاقدامات بسیاری خوبی در این زمینه آغاز و زیرساخت‌ها را محقق کردند و آینده فروشی نکردند و به نحوی که نتیجه این اقدامات در چند سال اینده در اقتصاد مشخص خواهد شد وامیدداریم که رئیس جمهور اصلحی که در این سمت مستقر می‌شود این راه را حتماً ادامه دهد تا بتوانیم ریل تحول اقتصادی کشور را پیش ببریم و مسائل اقتصادی کشور هر چند زمان بر است اما آن‌ها را حل کنیم.
شریف در پایان متذکر شد: در حوزه بین‌الملل با این مسأله روبرو هستیم که مالک اشتر پشت خیمه‌های معاویه است و ما نباید بگذاریم تاریخ تکرار شود و باید محور مقاومت به پیشروی خود ادامه بدهد و باید سربلند باشد و این سرنوشت محتوم تاریخ است که باید زمین به مستضفان برسد و امیدواریم رئیس جمهورآینده در کنار آبادانی و حل مسائل معیشتی و اقتصادی داخل کشور، ایران را عزت‌مند و مقتدر در دنیا پیش ببرد و محور مقاومت حمایت شود.

تحقق وعده‌های حوزه زیارت از مطالبات جدی مردم مشهد است

پیشکسوت عرصه رسانه خراسان رضوی با حضور در محل شعبه اخذ رای مؤسسه فرهنگی قدس در تریبون انتخاباتی این مؤسسه عنوان کرد: براساس مشاهدات میدانی آنچه تاکنون محقق شده حضور پرشور مردم در انتخابات است و اگر این اتفاق ادامه پیدا کند و مشارکت به سطح قابل قبولی برسد این بهترین اتفاق است چون با مشارکت بیشتر پایه‌های نظام مستحکم‌تر می‌شود.
جلال فیاضی ادامه داد: فردا رقابت انتخابات پایان یافته و رفاقت‌ها شروع می‌شود. براساس مناظرات انتخاباتی دو شیوه حکمرانی در مرزبندی کاندیدها مشخص شد و هر شیوه‌ای که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود هم قوای کشور و هم سایر نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان باید کمک کنند تا آن شیوه‌ها تحقق پیدا کند.
وی همزمانی آغاز به کار مجلس دوازدهم را با ریاست جمهوری دوره چهاردهم یک مزیت دانست و گفت: چند سال قبل، در یادداشتی در روزنامه قدس عنوان کردم که بهتر است انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس خبرگان در یک سال اتفاق بیفتد تا آغاز به کار نمایندگان مردم در یک دور جدید به صورت همزمان باشد و انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری با وجود تلخی واقعه اردیبهشت ماه این ویژگی را دارد که با آغاز به کار مجلس دوازدهم نزدیک به هم است و این می‌تواند در حل مشکلات مردم کمک‌کننده باشد و پیشنهاد می‌شود تا اصلاح قانون انتخابات برای همزمان شدن برگزاری همه انتخابات‌های کشور از سوی رسانه‌های استان پیگیری شود.
فیاضی با اشاره به ظرفیت رسانه‌ها در کمک به حل مشکلات مردم عنوان کرد: هر کسی رئیس جمهور می‌شود باید توجه کند رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های کشور ما بسیار نجیبند و به دنبال حل مشکلات مردمند و هیچگاه برای دولت‌ها تهدید نیستند و خوب است که رسانه‌ها به عنوان دیده‌بان جامعه، جدی گرفته شوند و دولت و همه ارکان حاکمیت رسانه را یک فرصت تلقی کنند و از آن‌ها بخواهند در شیوه حکمرانی و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها به آن‌ها کمک کنند.
وی تصریح کرد:‌امیدواریم دوره آینده ریاست جمهوری دوره‌ای باشد که قدری از مشکلات مردم کم شود و مردم همیشه نشان داده‌اند که به انقلاب وفادارند و این مسئولین هستندکه خدمتگزاری خود را به معنای واقعی کلمه باید نشان دهند و باری از مشکلات مردم را بردارند.
پیشکسوت عرصه رسانه خراسان رضوی در پایان تحقق وعده‌های حوزه زیارت را از مطالبات جدی مردم مشهد عنوان کرد و گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری خدمت به مشهد خدمت به ایران است و شهر مشهد یک شهر ملی است و همیشه این شعارداده شده اما کمتر کسی به آن توجه کرده است و با توجه به ورود سالیانه حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون ورود زائر به مشهد این شهر هر سه سال یکبار از کل جمعیت ایران پذیرایی می‌کند اما زیرساخت‌های شهر مشهد برای پذیرایی از این میزان زائر مناسب نیست وامیدواریم مسئولان آنچه را که درباره بودجه‌های زیارت، کارگروه ملی زیارت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب گفته اند محقق کنند و یک همگرایی در این زمینه اتفاق بیفتد تا مشهد به تراز یک شهر بین‌المللی نزدیک شود.


گزارش از سیده فاطمه مشهدی و طاهره فجرداودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.